Chinaski jsou zkušení harcovníci - Husákovy děti. Základ skupiny přišel na svět počátkem sedmdesátek, což pětatřicet let poté přináší spolu s náladou novinky přirozené uklidnění.

Na Music Baru kapela vykazuje prvky stárnutí, lépe moudření. V dobrém i zlém. Těžko co namítat proti instrumentálním schopnostem členů. Deska je takto odvedená perfektně a skupině se v každé skladbě, jejichž nálady chtějí být rozdílné, povedlo původnímu záměru (snadno předvídatelnému) alespoň přiblížit. I Michal Malátný, který nikdy nebyl superzpěvák, se usadil ve své nevýraznosti a na desce z ní v podstatě těží.

Jde to kvůli tomu, že Chinaski nahráli kromobyčejně civilní muziku. Odpojit elektrické kytary, je to folk jako vyšitý. Ztratili jiskru, většina skladeb je táhlá, jako by se kára zadrhávala. Už žádné Stejně jako já či 1970, byť hoši vykrádají sami sebe jak v textech, tak v hudbě.

To ale nevadí. I přes výtky je totiž Music Bar důstojná kolekce kapely, u které teprve budoucnost vysvětlí, jak přišla k takové popularitě. Netřeba pochybovat o tom, že sentiment na nové desce byl cílem.

No name jsou živější

Košičtí No Name "žijí" mnohem více. Čím to je?! je album, které se těšilo, až bude nahrané. Obavy z toho, aby se No Name nezačali opakovat, nedošly naplnění. Naopak je tu rozuzlení: kapela si zachovala tvář, její zvuk zůstal charakteristický, přitom nabízí zatraceně příjemné písničky a rozdílné nálady v nich. Album je pestré, snad jen trochu archaické, evokující střední proud osmdesátých let.

I tentokrát jsou pozoruhodné texty. Nevypadávají z nich zbytečná či nevhodná slůvka. Byť Igor Timko zpívá o věcech obyčejných, výsledkem je malé filozofické pojednání pro masy. Jednou půjdete ulicí a některé fragmenty z textů se budou pro nastalé situace samy nabízet. Bylo to tak v minulosti, je to tak nyní.

Pojítko s novinkou Chinaski je zřejmé. No Name také trochu zpohodlněli. Pět cajdáků je v jedenácti položkách trochu moc. Leda že by byla tak bolestivá doba.

Chinaski: Music Bar

Universal Music, 49:52

No Name: Čím to je?!

Universal Music, 43:48