K vyvolávací ceně za Autoportrét padly celkem čtyři příhozy po padesáti tisících korunách. Vítězem bitvy se stal dražitel po telefonu. Podle Vladimíra Neuberta z Galerie Art Praha jde o významného českého sběratele. O dílo měl ještě obrovský zájem jeden ze zahraničních klientů, ale přijel na aukci pozdě a v sále vyjadřoval svoje rozladění.

Nový kupec bude muset ještě k ceně zaplatit přirážku ve výši 15,5 procenta, takže celková cena za kubistický skvost je přes dva milióny korun.

Neortodoxní kubista

Antonín Procházka pocházel z Hané. Otec byl sedlák a z tohoto prostředí si mladík odnesl vytrvalost a houževnatost. Studia ho přivedla do Prahy, kde se spolužáky založil skupinu Osma, prosazující moderní umění. Objevem se pro něj stejně jako pro Fillu a Kubištu stal kubismus Pabla Picassa.

Procházka však nový styl pojímal jinak než jeho konkurenti, pracoval s ním víc tvůrčím a originálním způsobem. Právě Autoportrét, vydražený v neděli v Praze, je příkladem jeho neortodoxního pojetí kubismu. Malíř se však tím, že maloval v Moravské Ostravě, v Novém Městě na Moravě a v Brně,  přecejen dostal do ústraní a nyní se právem vrací na výsluní.

V Čechách jde o druhý jeho nejdražší obraz prodaný na aukci. Zatím nejdražší Antonín Procházka se v Praze prodal v roce 2002 za 2,55 miliónu Kč. Dostihnout Fillu se však zatím Procházkovi, stejně jako Kupkovi nebo Kubištovi nedaří: Zlaté rybičky Emila Filly, vydražené v roce 2000 za 7,3 miliónu Kč, zatím nadále zůstávají na vrcholu českých aukčních rekordů.