Na druhém nosiči je záznam koncertu v pražské Lucerně z roku 1999. Pražský výběr tehdy propagoval album Běr, do dnešní doby velmi nedoceněné. Na pódium vstoupil vybaven syntetickými tanečními zvuky a v některých skladbách posílen hosty.

"Dvojalbum je spíše sběratelská záležitost. Týká se lidí, kteří se motají kolem muziky a Výběru. Ale že by mělo zasáhnout někoho jiného, to ne," uznává baskytarista Vilém Čok.

Pražský výběr prodlužuje mezidobí čekání na studiovou novinku. Další kompilace - je jedno, že vydaná za ušlechtilým účelem vstupu do jakési síně slávy - jen nenápaditě "zkracuje" očekávaný signál, zda téměř dva roky trvající návrat skupiny na pódia má smysl.

Poslední řadové studiové album Běr vydal Pražský výběr v roce 1997. Pohrál si na něm s elektronikou a tanečními prvky. Naskočil na módní vlnu a kdyby Michael Kocáb nevykřikoval do světa, jak je progresívní, bylo to docela kultivované. I koncert z Lucerny na druhém disku výběrového 2CD potvrzuje, že moderní háv skupině svědčí.

Nabízí navíc srovnání - největší plus kolekce. Jestliže staré skladby zní syrově, přirozeně a příjemně archaicky, druhý nosič dokumentuje obrovský posun nikoli ve tvaru tvorby, ale především ve zvuku i atmosféře. Navíc posun koncertní, vždyť většina písní z prvních let skupiny byla rovněž pořízena na pódiích.

Léta dopadající na členy skupiny jejich talenty nepokřivila. Měli-li v osmdesátých letech nadšení, píli a chuť, mají na čerstvějším, nicméně šest let starém záznamu především nápadný tlak. Takový, který vzniká ze zkušeností a ujištění se, že možnosti českých muzikantů sahají k určitým mezím.

Ti z Pražského výběru je znají, proto se mohou neustále vracet a vzpomínat.

Pražský výběr: Beatová síň slávy

Sony BMG, 77:48 a 63:38