Tam Tam Orchestra vznikl až poté, co již existoval rytmický projekt Tam Tam Batucada. Co vás k založení další kapely vedlo?

Měl jsem chuť udělat něco písničkovějšího, nabídnout skladby s harmonickými nástroji, které budou všeobecně stravitelnější. V Tam Tam Orchestra se ovšem také objevují etnické názvuky bicích nástrojů, které mám rád. Název alba Rytmikon vyjadřuje lexikon rytmů.

Co vás na etnických zvucích přitahuje?

Začal jsem hrát na klasickou bicí soupravu. V osmnácti jsem vyhrál konkurz do skupiny Laura a její tygři, kde chtěli perkusistu. Tehdy jsem se o etniku začal zajímat. Láká mě to množství rytmů, nástrojů, technik, barev a zvuků. Baví mě odhalovat tajemství jednotlivých kultur. Kořeny hudby, která je mi blízká, jsem našel v Západní Africe. Z nich vychází kubánská, afrokubánská i afrobrazilská muzika.

Jak si uchováváte přehled o hudebním vývoji v oblastech, které vás zajímají?

Snažím se jít do hloubky, ať už se to týká techniky hry i přehledu v muzice. Poslouchám moderní brazilskou a kubánskou hudbu, která vždycky vychází z klasiky. Čerpá z ní také elektronika, taneční hudba a samozřejmě world music. Jsem v kontaktu s muzikou zvenku. Často se ale stává, že do původní hudby dosazuji muziku svou, evropskou.

Do jaké míry si to může Středoevropan dovolit?

Etnickou hudbu dělám už patnáct let a jsem přesvědčen, že pokud to muzikant myslí upřímně, je to v pořádku. Dnes je planeta tak malá, že jste díky letadlům a internetu z jednoho konce světa na druhém za pár hodin. Není nic divného, když člověk z Evropy dělá rytmy z Afriky nebo Brazílie.

Vy jste už v Brazílii byl?

Ještě ne, ale chystám se tam. Musím jenom dokončit závazky, které tu mám. Cesta do Brazílie bude studijní. Chtěl bych se dostat ke kořenům hudby, kterou mám rád, a naučit se nějaké nové věci.