Bylo zřejmé, že film, který se má začít točit letos na podzim, bude se zájmem očekáván nejen na domácí půdě.

Jiří Menzel v současné době ještě pracuje na scénáři, ale zároveň už se hledají herci a místa pro natáčení. "Kniha pana Hrabala je jako bohatý strom a já z něj musím udělat samorost. Ale nesmí to být telegrafní tyč. Teď jsem u jedné z verzí literárního scénáře, ale je tam ještě několik oříšků k rozlousknutí," řekl Právu Menzel a dodal, že ačkoliv se o Anglickém králi mluví jako o velmi nákladném projektu, nechce natočit žádný velkofilm.

"Bude to drahé, protože tam je hodně různých prostředí, ale já bych chtěl natočit normální český film. Takový, aby lidem stálo za to věnovat dvě hodiny času a jít do kina. Doufám, že se mi to povede," dodal Menzel, který natočil naposledy v roce 1993 film Život a neobyčejná dobrodružství vojáka Ivana Čonkina a od té doby se věnoval především divadlu.

Karlovy Vary dokončují program

Poslední tři volná místa v soutěži nadcházejícího karlovarského festivalu obsadí pravděpodobně některé z filmů, které se nabízejí na canneském filmovém trhu. "Zájemců o naši soutěž je víc, než kolik můžeme přijmout, řádku filmů jsme tu viděli, ale teprve v Praze rozhodneme, které to budou," řekla Právu umělecká ředitelka festivalu Eva Zaoralová.

Mimo soutěž uvidí karlovarské publikum několik snímků z hlavního canneského programu. "Už teď víme, že závěrečným filmem bude zdejší soutěžní snímek Sin City, jednáme o uvedení filmu Jima Jarmusche Zlomené květy, budeme jednat o novince Woodyho Allena Match Point. A zahrajeme nový film slavného korejského režiséra Kim-Ki-Duka," dodala Zaoralová.

Česká kinematografie se už podruhé v Cannes prezentuje v pavilónu, kde byl mimo jiné uveden do světa podrobný Průvodce pro producenty. Zájemci o natáčení v České republice se z textů i fotografií dozvědí všechno, co potřebují - počínaje kontakty na profesionály, kteří se výrobou filmů zabývají, přehledem měst, obcí a míst vhodných pro natáčení až třeba po tabulku, v kolik hodin v kterou roční dobu vychází a zapadá slunce.

V programové sekci Cinéfondation se hrál snímek studenta FAMU Grimura Háknarsona Slávek the Shit, na canneském trhu se prodávaly filmy Román pro ženy, Horem pádem, Sametoví vraziKrál zlodějů, distributoři jednali o nákupu filmů pro českou distribuci a producentka Helena Uldrichová se zúčastnila akce Producenti v pohybu, která nabízí příležitost k navazování nových mezinárodních kontaktů.