Časové umístění a výtvarná stylizace pohádek se bude výrazně lišit nejen osobitostí  jednotlivých tvůrců. Legendární filmař, dvaaosmdesátiletý Břetislav Pojar bude vyprávět společně s výtvarníkem Pavlem Koutským osudy malého Palečka v atmosféře 19. století, Vlasta Pospíšilová s výtvarníkem Petrem Pošem umístí příběh tří sester na venkov do atmosféry první republiky.

Bratři Marek a Kouba z pohádky Moře, strýčku, proč je slané, prožijí v podání režiséra a výtvarníka Jana Baleje svou pohádkovou zápletku kdesi v pokročilém čase dvacátého století a exotičtí hrbáči z Damašku přinesou prostřednictvím režiséra Aurela Klimta a výtvarníka Martina Velíška vůni Blízkého východu.

Technologie natáčení se posouvá k nejmodernějšímu digitálnímu záznamu, kdy tvůrci využijí k záznamu digitální fotoaparát, z něhož se obraz převede do filmového negativu. Tato metoda jim dovoluje neomezeně využít trikovou postprodukci, přičemž tradiční kvality ruční animace a svébytné výtvarné stylizace zůstanou zachovány.