Oba však s Arakainem aktuální kolekci Warning! nahráli, oba se pod ni nesmazatelně podepsali (jako mistři svého řemesla) a oba pravděpodobně zprvu nechtěně kapelu postavili do podivné situace: musí propagovat desku, kterou nenahrála aktuální sestava. V té již Kolářovo místo zaujal Jan Toužimský, nadějný zpěvák dosáhnuvší dobrého renomé v muzikálu Excalibur.

Letitá kapela se již na předešlém počinu Metalmorfóza (první s Petrem Kolářem, který tehdy nahradil Aleše Brichtu) kultivovala podobně jako na začátku devadesátých let Metallica a syrový thrash metal zašlých časů po postupném vývoji popotáhla do vzorné pozice středního rockového proudu. V jejím podání zůstal patřičně šťavnatý, rozvášněný ostře zabroušenými kytarovými riffy.

Novinka v započaté práci pokračuje. Oproti předchůdkyni je průzračnější a uhlazenější, přitom si kapela v některých skladbách (Král nudy, Jesus Business) s chutí opakuje oblíbené thrashmetalové riffy, aby předestřela, odkud přišla.

Obrovskou devízou je Kolářův zpěv. Muzikálové manýry ponechal stranou a pevným, přitom zostřeným hlasem zdatně sekunduje tažným kytarám i neobyčejně úderné rytmice. Nadto dopřává lidskému sluchu pasáže, v nichž jeho výraz téměř sametoví.

Škoda, že mu v cestě za rockovou dokonalostí překážejí tradičně nepříliš zvedené texty, kterým se zatím ne zcela daří zbavit nefunkčních rýmů a občasných siláckých gest, staré to metalové slabiny.

Celkově je to ale deska patřičně výživná, schopně balancující na hranici mezi metalovým klišé a progresívním přístupem k práci se zvukem i aranžemi. Přitom to není polovičatost, Arakain zná svou cenu i cestu.

Arakain: Warning!

Sony BMG, 53:05