Hlavní obsah

Mozartův otec šperkem Pražského jara

Právo, Vladimír Říha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Festival Pražské jaro se dostal do druhé poloviny a pondělním programem se soustředil na základní linii ročníku, tedy představování francouzských souborů. Posluchači se dokonce mohli rozhodnout mezi dvěma, a ti, kteří volili Les Arts Florissant v Rudolfinu, nechybili. Další mohli do Doxu na Ensemble Intercontemporain.

Foto: Zdeněk Chrapek

William Christie řídil od cembala soubor Les Arts Florissants v Rudolfinu.

Článek

Slavný orchestr historických nástrojů vedený Američanem Williamem Christiem byl na festivalu potřetí a tentokrát si vybral nezvyklý program. Šlo pouze o skladby klasicismu, a hlavně díla Josepha Haydna. Ta doplnil na žádost organizátorů dílem Leopolda Mozarta, otce slavného Wolfganga. Jeho Sinfonia in B byla událostí večera.

Christie ji označuje za šperk a provedení jeho souboru to potvrdilo. Ve třívěté skladbě s nádhernou pomalou druhou větou se sólovým hobojem autor prokazuje, že nebyl jen přísným učitelem, jak ho známe z historie, ale i nápaditým skladatelem, od kterého syn leccos pochytil.

Christie soubor řídil od cembala jen nenápadnými gesty. I Haydnovy skladby podali hudebníci s perfektní souhrou a dokonale znějícími starými nástroji. Horší to bylo u Haydnova koncertu pro violoncello č. 2 D dur, v něm se sólista, mladý Francouz Cyril Poulet, nevyhnul intonačním problémům pří hře na dobový nástroj.

Z víkendových koncertů festivalu zaujal zejména koncert Bohemia Saxophone Quartetu v Anežském klášteře s působivým provedením skladeb Michaela Nymana.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám