Článek
Protože v některých zemích už je měsíční předplatné internetové služby levnější než jedna návštěva kina, lidé o tom tolik nepřemýšlejí a zaplatí si ho. Prognóza říká, že předplatné vynese příští rok asi 46 miliard dolarů, zatímco v pokladnách kin zůstane jen 40 miliard dolarů. Příští rok by tak celosvětové příjmy z internetu měly překonat tržby klasických kin. V USA se to už stalo dříve, v Evropě a v Číně zatím ne.
Podle studie nastane příští rok ohromný rozvoj internetových televizí v Číně, bouřlivý vývoj prožívají např. Netflix a Amazon Prime také v Evropě, zatímco návštěvnost kin je pořád stejná. Při pohledu z Česka to tak ale nevypadá, placené internetové služby tu nejsou až tak běžné a stoupá nám návštěvnost kin.
V některých zemích může být tradičně nižší návštěvnost kin daná místní kulturou, ale i tím, že lístky jsou neskutečně drahé. Ve Skandinávii například stojí průměrný lístek 13 dolarů, což je téměř 300 korun. V ČR byl loni průměrný lístek podle informací Unie filmových distributorů za 131,50 korun, ale v pražských multikinech jsou často mnohem dražší.
V USA, Velké Británii nebo v Japonsku jsou ale lístky mnohem dražší než placená internetová služba, v Japonsku návštěvník kina zaplatí dokonce dvakrát tolik. Obecně přesto platí, že zákazníci internetových služeb většinou do kin spíše chodí.