Hlavním kritériem při sestavování programu zůstává, aby na něm bylo zastoupeno co nejvíce evropských zemí, nejčastěji v koprodukcích. Českou republiku bude letos reprezentovat film Marka Najbrta Mistři. Festival většinou nemá jasné téma.

Letošní program je sice trochu chudší, než tomu bylo v předcházejících letech, přesto má dva hity. Postmoderní maďarský thriller Nimróda Antala Revizoři (Kontroll), který se celý odehrává v metru. Zahraniční festivaly úspěšně objel i snímek Faraon (Faraonul) rumunského filmaře Sinisy Dragina. Přináší příběh žebráka, dříve bývalého politického vězně ze Sibiře, kterého poznává mladá televizní reportérka. Adrenalinová britská Fotbalová fabrika je plná fandění, násilí i hrubého chlapského přátelství, o rakouském filmu Michaela Sturmingera vše vypovídá dráždivý název Syn děvky.

Evropské filmy doplňuje americký dokument

Do kolekce byl trochu překvapivě zařazen americký dokument Aileen: život a smrt masové vražedkyně. Jeho autor Nick Broomfield o tomto prvním americkém ženském zabijákovi už natočil film v roce 1992, nyní zachytil soudní přelíčení i poslední rozhovor před popravou. Mimochodem podle tohoto příběhu byl natočen hraný film Zrůda, za nějž získala americká herečka Charlize Theronová Oscara a který už běžel i v českých kinech.

Festival nabídne v noci na sobotu 5. února i tradiční pražský maraton evropského filmu. Program budou tvořit hudební snímek Johna Dowera Live forever, který zachycuje zrod a fenomén britpopu 90. let, nebo koprodukční film Stratosphere girl o dívce, která se příliš zamilovala do japonských manga komiksů, až se sama stala komiksovou postavičkou... Filmový maratón snad dopadne lépe než tato hrdinka, už jenom proto, že program uzavře "lidské" drama osudového setkání soudkyně a zlodějky Jediné a jedinečné, pod nímž je podepsán francouzský filmař Pierre Jolivet.