V posledních letech jste spojen s hradeckým Klicperovým divadlem, kde jste uvedl řadu úspěšných inscenací. Koncem roku 2003 jste však začal také pracovat s brněnskou Husou na provázku, kde jste kdysi působil.  Zůstanete v Hradci Královém nebo se vrátíte do Brna?

Je to rozhodnuté. Od 1. září šéfuji Provázku s Čestmírem Kopeckým jako intendantem.

Máte už představu o dramaturgii?

Základem budou inscenace Dostojevského románů. Pak se chystám na alžbětinský cyklus Shakespearových her, nastudovat Mistra a Markétku a připravil muzikál Příběhy lidu Čanki. Ve své první sezóně bych rád navázal na tradici vydávání časopisu Rozrazil s podtextem Nuda  v Brně.

Jak jste volil klíč k inscenacím Dostojevského románům v rámci projektu Sto roků kobry?

Z plánované tetralogie jsem inscenoval zatím tři Zločin a trest, Idiota a Běsy, Bratři Karamazovi přijdou v lednu 2006. Jsou to poslední čtyři Dostojevského romány, které jsem nastudoval ve stejném pořadí, v jakém je on napsal. Chtěl jsem projít stejnou cestu jako on. Z děl je vidět, jak krutě přemýšlel o světě.

Protože Zločin a trest byl první, chtěli jsme, aby byl o slově. Příběh moc nehrajeme, jde o iniciaci Dostojevského pomocí četby. Použili jsme mikrofony, protože jsme chtěli, aby slovo bylo silnější, a dali jsme mu hall (efekt dodávající zvuku prostor), aby to působilo, jako mluvení v jeskyni. V dalších se už více hraje.

A Karamazovci budou evokovat inscenaci Provázku z před dvaceti let. Bude to vcházení do téže řeky.

Nakolik jste role "šil" na tělo hercům?

Vždycky hodně. Když se stalo, že nějaká role byla alternovaná, jako třeba v Čechovově Rackovi, kde se střídal Budař s Jeništou, tak se výsledek velmi lišil. Jak role vyzní, ovlivňuje to, jak ji kdo hraje.

Jak pokračuje váš druhý film Hrubeš a Mareš jsou kamarádi do deště?

Třetina filmu, kterou máme natočenou je dojemná a krásná, takže jsem spokojený.

Zbude vám v Provázku čas na film?

Čestmíra Kopeckého jsem si jako intendanta vybral právě proto, že bych chtěl pokračovat v natáčení filmů.

Nezfilmujete třeba některou z inscenací?

Je pravda, že můj třetí film vychází ze hry Arnošta Goldflama Písek, takže možné to je. Třeba u Mistra a Markétky.