Také v neděli se před Rudolfinem táhla i několik desítek metrů dlouhá fronta. Ve větrném počasí, které dopoledne zpříjemnilo sluníčko a odpoledne občas slabě zapršelo, čekali ve trojstupu až padesát minut. V polovině týdne organizátoři výstavy, otevřené v polovině října, zaznamenali 25 000 návštěvníků.

Celková bilance však bude vyšší. Ve čtvrtek jich přišlo hodně přes tisíc a dnes po poledni už v pokladně prodali 500 lístků, což není v tuzemsku v oblasti výtvarného umění častý jev.

Obdobně úspěšná byla v Rudolfinu před čtyřmi lety výstava Petra Nikla Hnízda her, která přilákala 30 000 lidí. "V posledních dnech s končící možností výstavu vidět zájem vrcholil, před vchodem prakticky stále čekali lidé," řekl jeden z pořadatelů. 

Fenomén Skála přitahuje mladé

O prodloužení expozice však galerie neuvažovala - už za měsíc tam začne výstava prací Aléna Diviše. Skálova díla poputují do Českého Krumlova a pak do Brna. "Svět Skálových představ je úžasný," řekla  Hana Heřmánková, která do Rudolfina přišla se svým manželem a děckem v náručí. Mezi návštěvníky převažovali mladí lidé a kočárky nebyly výjimkou.

V jednom ze sálů lidé obdivovali hlavičky vytvořené z mořských řas, vystavené v osvětlených skříňkách za zvětšovacími skly. Zájem byl o rozměrné exponáty a fotografie včetně deníků z cest. Už poutač před Rudolfinem byl kuriózní. Tvořil ho objekt připomínající obřího mravenečníka, svařený ze zrezivělých plátů, s nosem dlouhým několik metrů, ne nepodobným hlavni děla.

Milovníkům "fenoménu Skála" byl určen molitanový elvisovský oblek, v němž umělec vystupuje s kapelou M.T.O. Kreativita Františka Skály prochází malířstvím, sochařstvím, fotografií i hudební produkcí, podle toho, co jej aktuálně inspiruje. Umělec nezastírá, že motorem jeho práce je touha přimět diváky přemýšlet jinak, než jsou zvyklí.