Režisér Gérard Pires natočil například první TAXI nebo ZLOČIN JE EXTRÉMNÍ SPORT a z těchto dvou filmů (jiné jsem od něj neviděl) bych si tipl, že jde o nějakého mladíka, který má za sebou pár klipů a reklam, a teď to (s proměnlivými úspěchy) zkouší v celovečerním filmu. Omyl! Piresovi je přes 60 let a má za sebou dlouhou filmovou kariéru (včetně oněch úspěšných reklam).

Přes svůj pokročilý věk a zkušenosti jsou ale jeho nové filmy čím dál horší. Zatímco TAXI byla ucházející blbůstka, ZLOČIN JE EXTRÉMNÍ SPORT bylo už pouze béčko s ucházejícími akčními scénami a DOUBLE ZÉRO je... něco neuvěřitelného.

Zápletka (tedy "zápletka") je o tom, že někdo někde ukradne nějakou jadernou hlavici a francouzská tajná služba vysílá po její stopě nové tajné agenty: Dva dementy, sebrané náhodně na ulici. V tuto chvíli jsem byl trochu nervózní, protože jsem ne zcela pochopil proč místo agentů posílají dva dementy, ale záhy mi došlo, že to je ten nejmenší problém.

Agenti projdou výcvikem, pak se vydávají do Nice, za podezřelým majitelem modelingové agentury, a následně někam úplně jinam, k jeho ostrovu-ponorce, který nezjistitelně putuje mořem a má z něj být odpálena raketa, která způsobí, že všichni muži kromě toho padoucha se stanou impotentními. Proč? Protože on mě od dětství erekci. Zní to dost dementně, ale žádná slova nedokáží zachytit opravdovou demenci toho všeho.

Filmu chybí jakýkoliv náznak pochopitelnosti, vůbec netušíte proč se co děje, kdo je kdo a proč kdo někam směřuje. Skutečnost, že někdo několik let žije v chatce na povrchu ostrova, který se pravidelně potápí pod hladinu, nepřijde nikomu divná. Jsem nucen přiznat, že francouzské bláznivé komedie začínají být podstatně dementnější, než ty americké (viz také "RRRrrrr!").

Dobře - řeknete si možná - je to bláznivá komedie, nemusí to mít logiku. Ještě jsem se ale zapomněl zmínit, že tato komedie neobsahuje žádný humor. Hlavní hrdiny hrají nějací dva chlapíci, kteří mají jednoslovná jména (Éric Ramzy) a jsou prý populárními komiky (televizními, varietními). Jak už jsem psal, jednotlivé scény filmu spolu naprosto nesouvisí, a měly by být vtipné samy o sobě (asi jako estrádní scénky), tím jak se hlavní hrdinové pitvoří. Například:

Hrdinové jsou na večírku, kde kolem bazénu stojí spousta půvabných slečen, z nichž většina je chce zabít (není vysvětleno proč). Hrdinové řeknou "Voulez-vous coucher avec moi ce soir?" (což má být heslo určené někomu jinému), načež DJ pustí song "Lady Marmalade" a všechna děvčata začnou synchronizovaně tancovat. Konec scény.

Nebo: Hrdinové jsou v padouchově ponorce a najdou tam elektrická vozítka Segway. Několik desítek vteřin se v nich prohánějí po ponorce, křičí a vrážejí do sebe. Konec scény.

Nebo: Hrdinové jsou v hotelovém pokoji, pokojská jim přinese nevyhovující šampaňské, načež ji jeden z hrdinů začne strašně mlátit, hodí na ni pohovku a kope ji do obličeje. Konec scény.

Nebo: Padouch hrdiny dopadne a rozhodne se je zabít. To udělá jediným logickým způsobem: Sváže je, umístí je do nafukovacího člunu s motorem, ten spustí jeřábem na moře, nechá ho chvíli jezdit po moři a pak do něj začne střílet bazukou.

To není pouze absence humoru. To je dadaismus.

Musím ještě dodat, že film mě štval o to víc, že po řemeslné stránce vypadá občas velmi dobře! T.j. je v něm spousta hezky nalíčených a  oblečených děvčat, záběry jsou svižně videoklipově sestříhané, kamera dělá prostocviky, hudba je profesionální,  kulisy a výprava vypadají zajímavě a draze, rozhodně lépe než v AUSTINU POWERSOVI (který je proti tomuto filmu supermega oscarová záležitost, stejně jako AGENTI DEMENTI).

Když to tak po sobě čtu, mám pořád dojem, že se mi nepodařilo zcela vystihnout hrůznost tohoto filmu. No... Dokážete si třeba představit, jak by vypadalo JAK UKRÁST DAGMARU, kdyby jeho tvůrci měli k dispozici sto miliónů korun a pohlednější mladší herce?

Nevím, odkud se vzaly peníze na tento film a kolik jich bylo, ale pokud bych byl Francouz, tak bych byl velmi dotčen, kdybych bych měl jakýmkoliv nepřímým způsobem přispět na vznik tohoto filmu (například procentem ze vstupného na jiný film).

Premiéry týdne

Tento čtvrtek mají premiéru pouze AGENTI - NULY. Protože si ale nejsem jistý, kde budu za týden a jestli vyjde FFFILM, tak se rovnou zmíním i o jediné premiéře příštího týdne: Je to romantická komedie WIMBLEDON, ve které Paul Bettany a Kirsten Dunstová hledají lásku mezi tenisovými míčky. Dá se na to koukat, ale celý ten podžánr "britská romantická komedie" mi začíná připadat nebezpečně šablonovitý a předvídatelný.

Ve zkratce...

Nové trailery: RUKOJMÍ se stárnoucím Brucem Willisem, SIN CITY se stále sexy Brucem Willisem, XXX 2 s černým rapperem místo Vina Diesela, BE COOL (pokračování GET SHORTY) se spoustou slavných herců, a konečně nový PINK PANTHER. A u něj jsem opravdu na rozpacích. Pokud tohle má být to nejlepší z filmu - to, co by mě mělo nalákat do kina - tak potěš Pánbůh. Škoda slov a Stevea Martina...

Mashing je zajímavý způsob "prznění" hudby tím, že vytvoříte novou skladbu ze dvou nebo více existujících skladeb různých stylů. Například můžete smixovat Beastie Boys a Beatles nebo Black Album (od Jay-Z) a White Album (od Beatles) - takže logicky vznikne Grey Album. A proč o tom píšu ve FFFILMu? Protože k druhému zmíněnému albu vznikl skutečně bombový videoklip (stylovým sestříháním, promícháním a další manipulací se záběry obou interpretů).

BEZ KOMENTÁŘE: V jedné z upoutávek na NOVĚ nás titulky upozorňují, že na nás o Vánocích čekají mj. "Jessica Tendy""Lance Henrikson".

BEZ KOMENTÁŘE 2: LEGO Thriller!

V honbě za ratingy se televizní stanice Fox snížila ještě níže než kdokoliv před ní. Její nová reality show je o tom, že soutěžící (mladá žena) musí poznat, který z přítomných osmi starších mužů je jejím otcem, kterého od dětství (případně nikdy) neviděla. Všichni muži tvrdí, že právě oni jsou otcem. Pokud žena uhodne správně, dostane 100 000 dolarů. Pokud ne, peníze dostane ten, kdo ji obelhal. A já se ptám: Kdy už se konečně dočkáme v prime-time poprav a mučení? Je opravdu takový problém ta vysílací práva od nějaké rozvojové země koupit?