Promítání filmu ohrožují spory autorů a producentů. Soud se postavil na stranu producenta Mariana Urbana, který tvrdí, že reziséř filmu Oleg Harenčár neměl právo přihlásit film na festival.

Podle právního zástupce Harenčára Jána Čarnogurského  však soud nepostupoval správně. "Režisér měl právo přihlásit svůj film na festival," tvrdí Čarnogurský. Podobný názor má i vedení festivalu, které zvažuje odvolání ke Krajskému soudu.

Čarnogurský tvrdí, že režisér měl právo přihlásit film na festival na základě koprodukční smlouvy mezi Harenčárovou společností Maxwell Production a firmami ALEF Film a Media Group producenta Urbana z 28. ledna 2003.

Koprodukční smlouva mluví o tom, že práva na distribuci filmu na Slovensku a v České republice má Urban a v Rusku a na Ukrajině Harenčár. "Uvedení filmu na festivalu není klasickou distribucí, ale propagací filmu," tvrdí režisér.

Nedokončený film

Harenčár a Urban měli dodat každý svou část negativu filmu do laboratoří České televize nejpozději do 5. března 2004. Podle Harenčára však Urban tak neučinil a režisér místo jeho části negativu dodal do laboratoří přepis z videa. To se projevilo na technické kvalitě snímku.

"Příběh stárne, čím později půjde do kin, tím hůř. Nedokončený film, to je jako by jste vyhodili peníze z okna," uvedl režisér.