Zároveň připomněl, že film, který vyslala Česká filmová a televizní akademie, aby se ucházel o nominaci na amerického Oscara, už má za sebou projekci pro členy akademie. "Je v jednom ze tří balíků", do kterých se losem rozdělilo všech 49 přihlášených neanglicky mluvených filmů.

Každý posuzuje třetina z 510 členů Americké akademie filmových umění a věd, kteří se touto kategorií zabývají. Od října do ledna probíhají projekce a po každé z nich dostane příslušný film hned body. Nejvíc je deset, nejméně jeden. Jak jsme dopadli se ale dozvíme až při vyhlášení pěti nominovaných, což bude 25. ledna," připomněl Trojan.

Zároveň oznámil, že jeho americká distribuční premiéra byla stanovena na 25. února, tedy dva dny před vyhlášením Oscarů. V amerických kinech se právě hraje loňský český oscarový zástupce Želary, který získal nominaci a pod nímž je Trojan podepsán jako producent i režisér.

"Želary zatím mají v USA tržby 300 000 dolarů, což představuje zhruba 30 000 diváků. Není to špatný výsledek, ale tak trochu jsem očekával, že dosáhnou ke stejným číslům jako film Musíme si pomáhat, jehož tržby přesáhly milión dolarů," řekl Trojan.

Také tento Hřebejkův film, nominovaný na Oscara, vznikl v Trojanově společnosti Total Help Art. Ta nyní chystá i některé další projekty, jako například čtyřdílný čtyřhodinový dokument o holocaustu Zapomenuté transporty, jehož režisérem je Lukáš Přibyl. Vydal se za lidmi, kteří přežili koncentrační tábory především ve východní Evropě - v Estonsku, na Ukrajině, ve východním Polsku.

Trojan s českými televizemi nepočítá

V přípravách je už i nový film dvojice Jarchovský-Hřebejk Kráska v nesnázích. "Petr Jarchovský odevzdal pátou verzi scénáře, který se teď bude překládat do angličtiny, protože na něj budu shánět peníze v zahraničí. Do spolupráce s domácími komerčními televizemi se mi nechce a jak to vypadá, s Českou televizí se počítat nedá.

Když to dobře půjde, chceme začít točit v létě, premiéru plánujeme na září 2006," řekl Trojan a prozradil, že hlavní postavu už Hřebejk obsadil: bude ji hrát Aňa Geislerová.

"Je to opět film ze současnosti, ale nemá strukturu jako Horem pádem, neskládá se z více navzájem propojených příběhů. Pro tvorbu Petra Jarchovského je nový především v tom, že se Petr poprvé v příběhu pustil do reminiscencí, hodně v něm prolíná "dříve a nyní". To je asi všechno, co zatím mohu říci," dodal k novému projektu Trojan.