Po jejím boku se na pódiu objeví americký spisovatel a antropolog Jeremy Narby, který ve svých knihách řeší vztah západní vědy a šamanismu.

"Je to zvláštní projekt, který se liší od běžných koncertů," prozradil Právu zpěvák Franz Treichler. Narby bude totiž při vystoupení kapely hovořit o svých zkušenostech z amazonského pralesa, kde pobýval dva roky. "Pak budeme pět deset minut hrát, než se zase vrátí, aby pokračoval. Je to velmi intimní, naše hudba je ambientní. Není jako dříve, kdy připomínala erupce vulkánu, i když se v ní objevují i hlučné zvuky. A také nejde o žádnou new age. Prostě je to hudba pro mozek."

Hudba prý vychází z posledního alba kapely Music For The Artificial Clouds, které je ambientní, ale objevují se v ní i terénní nahrávky zvuků z pralesa, zejména hmyzu, které muzikanti dále elektronicky upravují, ale také šamanských zpěvů.

O spolupráci s Narbym říká Treichler, že ho významně ovlivnila: "Doprovázel jsem ho do pralesa a poznal tam velmi odlišný způsob života, který vedou původní obyvatelé. Souhlasím s Narbym, že se od nich můžeme hodně naučit, že se můžeme poučit ze znalostí jejich předků.

Antropolog Jeremy Narby a ambient music

Narby totiž ukazuje nejen způsob, jakým dělají rozhodnutí týkající se celé komunity, a jak léčí nemocné. Uvádí také, jak využívají halucinogenních rostlin a jak získávají znalosti z vizí. Vytváří přitom paralelu s posledními objevy molekulární biologie a dědičnosti, což jsou fascinující teorie."

Treichler považuje společné vystoupení s antropologem a spisovatelem za vzájemné obohacení: "Než nás Narby požádal, abychom ho jednou doprovázeli, tak přednášel jen na univerzitách vědcům a studentům, kteří měli zájem o antropologii. Na naše společná vystoupení chodí jak fanoušci The Young Gods, kteří se něco dozvědí o obyvatelích Amazonie, tak zájemci o antropologii, kteří se možná poprvé setkají s elektronickou hudbou."

The Young Gods založil v polovině 80. let právě zpěvák a kytarista Franz Treichler, jemuž učarovala elektronika. Skupina přinesla inovativní spojení samplerů s rockovými bicími. Zvuk kapely byl "kolizí punkrockové hysterie, evropské klasiky a industriálních hluků". Kapela se s drásavou hudbou, která podbarvovala temné texty ve francouzštině, prosadila po celém světě.