RECENZE: Intriky, lži a přerostlá ega zámožných amerických matinek

Série Sedmilhářky zavádí diváky do téměř dokonalého prostředí. Nádherné kalifornské městečko leží u moře, nabízí příjemné počasí a romantické západy slunce. Bydlí tam bohatí, štíhlí, pohlední, bílí Američané, kteří nosí značkové oblečení a široce se usmívají. Ve svých luxusních velkých domech skrývají lži a podrazy. Sedmilhářky režiséra Jean-Marca Vallée začínají od 20. února ve 20.00 na HBO.

Hrdinky seriálu Sedmilhářky

Základní princip světa Sedmilhářek spočívá v předstírání dokonalosti, v obludném předvádění se, ke kterému může sloužit dům, oblečení či manželka (případně manžel). Téměř všechny postavy pocházejí z vyšší střední třídy a musí si neustále dokazovat, kdo je na společenském žebříčku nejvýše. Své malé bitvy dotahují až do absurdity. Bezvýznamný spor nebo pomluva se postupně nabaluje jako sněhová koule, až jednoho dne malým luxusním městečkem otřese vražda na základní škole.

Všechny hlavní postavy jsou ženy a scénář je samozřejmě plný vztahových krizí a intrik, nejde však v žádném případě o něco pokleslého či dokonce o telenovelu. Sedmilhářky se pohybují o úroveň výše. Nepoužívají laciná klišé a hlavní postavy mají propracovanou psychologii jako v dobrém románu. Divák ví, odkud vycházejí, proč se tak chovají a svůj „charakter“ si důsledně udržují.

Hned v úvodu obviní (nepříliš věrohodně) šestiletého syna svobodné matky, která jako jediná v sousedství není bohatá, že škrtil holčičku. Nikdo ho sice neviděl, to ale nezabrání matce, velmi úspěšné kariéristce Renatě (Laura Dernová), aby rozpoutala hysterii a vyhlásila válku chlapcově rodině a všem kolem ní.

Nicole Kidmanová

Zastanou se jí Madeline (Reese Witherspoonová) a její kamarádka Celeste (Nicole Kidmanová). Madeline si tak přidělá další problém, kterých má už tak dost. Trápí ji bývalý manžel, který si našel mladší krasavici, jež navíc šíří maloměšťáckou petici proti údajně nemorální divadelní hře. Ta je ale poslední věcí, která dělá Madeline v životě radost, a tak se rozhodne bránit za každou cenu.

Příběh je napsán ve dvou časových rovinách, které se prolínají. Od prvních školních dnů, kdy se vztahy matek začínají vyostřovat, občas přeskakuje do budoucnosti, kde se už vyšetřuje vražda, a sledujeme krátké záběry z výslechové místnosti.

Drama mnohde přechází v komedii, když obrovské ego upjaté Renaty vyhrožuje nebo povolává právníky kvůli tomu, že šestiletý hoch políbil spolužačku. Tzv. helikoptéroví rodiče (helicopter parents), neboli přehnaně pečující a vše kontrolující maniaci, ovšem skutečně existují. A nešťastnému kalifornskému učiteli nezbývá než si na adresu Renaty povzdechnout: „Tihle nejsou helikoptéroví, to jsou kamikadze.“

Celkové hodnocení: 75 %