Je jasné, jaká jsou rizika takového podniku, kde se scházejí filmy velmi zajímavé se zcela nepovedenými. Podle toho, co se ten rok na jaké evropské mezi zrovna urodilo. Španělský film José Luise Garcii You are the one je silný, jemný snímek o krásné ženě, která má "na duši přilepeného mrtvého" snoubence. Belgický Syn bratří Dardennů je strhujícím, lidským dramatem, který nám oproti hollywoodským pohádkám vrací pocit neotřelé reality na plátně. Otec se v něm setkává s mladým delikventem, který zabil jeho malého synka, aby přesto divák na konci zažil "zázrak" lidství, odpuštění. Irský film Krvavá neděle Paula Greengrasse představuje syrovou rekonstrukci tragických událostí roku 1972, kdy anglická armáda brutálně zasáhla proti demonstraci v Severním Irsku.

Legendární řecký tvůrce Theo Angelopoulos ve svém filozofickém díle Věčnost a den shrnul své umělecké poselství v příběhu spisovatele, který zažívá poslední den života. Britské drama Billa Eltringhama Tohle není romance pojednává o vrazích na útěku před lynčujícím davem a zároveň ukazuje, jak angličtí tvůrci umějí snad ze všech nejlépe natáčet sociální a drsné filmy. A Příběh jedné lásky Ole Christiana Madsena je další dánský ohlas filmového hnutí dogma, tentokrát v gardu se ženou, která se snaží vrátit z blázince zpět do vlastní rodiny.

Pražská část festivalu, který navštívilo v kinech Lucerna a Aero třináct tisíc diváků, skončila v neděli. V pondělí se přehlídka přesunula do Brna, kde potrvá až do 27. března. Na některé filmy, uvedené na festivalu, se přitom mohou těšit i diváci České televize.