Taková je výchozí situace nové romantické komedie Všechno nebo nic, kterou podle stejnojmenné předlohy Evity Urbaníkové, které se jen na Slovensku prodalo 200 tisíc výtisků, natočila v česko-slovensko-polské koprodukci režisérka Marta Ferencová. Do kin přijde po Novém roce, 12. ledna 2017.

Eva umí psát laskavě, vtipně a s nadhledem o všech peripetiích, které my ženy dobře známe. A že to občas dokáže být pěkná tragédie a pěkně bolavé, to všechny víme Táňa Pauhofová

Do hlavních rolí obsadila režisérka Táňu Pauhofovou a Kláru Issovou, jejich homosexuálního kamaráda a zaměstnance hraje Luboš Kostelný, jehož Edo touží po lásce na věky věků, ale jako plachý, citlivý a introvertní gay to má těžké. A životy téhle trojice zamotá hned několik mužů.

Táňa Pauhofová, Luboš Kostelný a Klára Issová ve svém knihkupectví.

Táňa Pauhofová, Luboš Kostelný a Klára Issová ve svém knihkupectví.

FOTO: Bioscop

„Knihu jsem psala několik let a vznikala velmi spontánně,“ vzpomíná Urbaníková. „Vystudovala jsem žurnalistiku, pracovala v ženských magazínech a v rádiu, kde jsem řešila ženská témata. Když jsem pak zůstala na mateřské s druhým dítětem, byla velmi tuhá zima a já prakticky pořád seděla doma. Tak jsem ty věci, které jsem si průběžně zapisovala, dala dohromady a vznikla tahle knížka a nyní i filmová romantická komedie.”

„Věřím, že se ženy, které mají rády filmy, při kterých se trochu dojmou, dobře zasmějí a najdou tam i trochu svého života a nebudou zklamané. Je tam trochu více sexu, než v romantických komediích bývá, ale to tak nějak prostě vyšlo,“ dodává s úsměvem autorka.

Mezi láskou, vášní a rodičovstvím

Táňa Pauhofová četla knihu krátce poté, co vyšla, takže když dostala nabídku hrát Lindu, nemusela se dlouho rozmýšlet. „Eva umí psát laskavě, vtipně a s nadhledem o všech peripetiích, které my ženy dobře známe. A že to občas dokáže být pěkná tragédie a pěkně bolavé, to všechny víme,“ dodává se smíchem herečka, jejíž postava se zmítá mezi láskou a vášní, a protože má dvě děti, rozhoduje se mezi vášní a otcem pro ně.

Hlavu jí zamotá i developer Jakub v podání polského herce Michala Žebrowského. „Potkala jsem se při natáčení s charismatickým profíkem – co víc si můžu přát,“ směje se jejich společným scénám Pauhofová.

Klára Issová zase popisuje svou Vandu jako krásnou ženu, která si je vědoma svého půvabu a nebojí se jej použít ve vztahu k mužům. „Máme z ní pocit, že má vše ,na háku‘ ale přitom jsou její vztahy také dost komplikované. Rozhodně říká, co si myslí, ale zároveň tím maskuje svou vnitřní křehkost. Občas něco ,plácne‘ a je jí jedno, jak to dopadne, nebo to spíš nedomyslí. Je živelná a ohnivá. Okolí má pocit, že nemá problémy, že chlapy neřeší, že je lehkovážná. Ve skutečnosti je mnohem citlivější, než se zdá.“

Ondřej Sokol a Petra Hřebíčková

Ondřej Sokol a Petra Hřebíčková

FOTO: Bioscop

Sex s Ondřejem Sokolem

Ve filmu má Issová intimní scény s Ondřejem Sokolem, o kterém tvrdí, že kolem sebe pořád trousí vtípky, což ji baví. „Na to, že jsem ho před natáčením vůbec neznala, jsem si ho moc oblíbila. Režisérka Marta se snažila, aby každá milostná scéna ve scénáři byla jiná. Ta naše by měla působit zábavně. Ti dva se znají celý život a najednou v nich propukne něco, čemu se bránili. Takže je to oba semele a vůbec se nekontrolují. Jdou do toho naplno. Je to komické a v něčem i roztomilé a dojemné.“

Sokol k tomu poznamenává, že intimní scény rád nemá, že byli s Issovou oba ve stresu. „Naštěstí to režisérka vymyslela docela dobře, ta scéna je poměrně vtipná, takže nás to docela bavilo. Akorát jsem od té doby trochu pomlácený, protože jsme tam v knihkupectví padali přes všechny věci, poráželi u toho všechno možné a několikrát jsme upadli i sami na sebe. Od té doby si nemůžu kleknout na koleno, bolí mě loket a měl jsem roztržené kostýmní kalhoty. Myslím, že to byl jeden z nejdramatičtějších sexů v mém životě,“ směje se herec.

Lindiny rodiče hrají Luděk Sobota a Zuzana Krónerová, která vzpomíná hlavně na bizarní situace při natáčení. „Některé letní scény odehrávající se na zahradě se natáčely v zimě, a naopak Vánoce se slavily v létě. V duchu jsem se tím bavila. Směšné bylo například, když jsme simulovali letní počasí a před každým záběrem jsme cucali kostky ledu, aby nám od úst nešla pára. Potom jsme se zase brodili umělým sněhem. Bylo trošku napínavé, jestli to stihneme, ale díky režisérce a štábu jsme všechno zvládli.“