Hlavní obsah

Zpěvačka Lapsley: Hudba se snadno stane posedlostí

Právo, Šárka Hellerová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Holly Lapsley Fletcherová je dvacetiletá hudebnice z anglického Yorku, kterou loni BBC zařadila na prestižní seznam talentů Sound of Year 2015. Na scéně se pohybuje pod jménem Lapsley a ve středu 5. října vystoupí poprvé v Čechách, v Lucerna Music Baru v Praze. Produkuje elektronickou hudbu a letos vydala debutové album Long Way Home.

Foto: archív umělkyně

Zpěvačka Lapsley má na svém kontě jedno album.

Článek

Lapsley vyrostla na muzice Joni Mitchellové, New Order nebo The Smiths, kterou poslouchala jako dítě díky rodičům. Brzy si ovšem zamilovala elektronickou hudbu a už ve čtrnácti dojížděla vlakem do města na párty. Tvrdí, že byla především zapálená pro hudbu.

„Stejně jako chození na párty mě ovlivnily portály jako Spotify a YouTube, díky kterým jsem se do elektronické hudby mohla snadno a hlouběji ponořit,“ vypráví zpěvačka, která kdysi poslouchala minimal techno doma pod peřinou.

„Když rádi posloucháte hudbu, snadno se stane posedlostí. Chcete objevovat víc a víc, chodit na koncerty a jednoduše jí žít.“

První nahrávky umístila na internet proto, aby si je mohli poslechnout příbuzní v zahraničí. Všimlo si jich však několik hledačů talentů a brzy potom už zpěvačku lanařilo několik vydavatelství. Když ji oslovovala s nabídkou ke spolupráci, první dotazy směřovaly k tomu, s jakými autory spolupracuje. To ji skoro uráželo, protože byla výhradní autorkou i interpretkou.

Baví mě spolupracovat s dalšími lidmi, ale ukázalo se, že spíš tehdy, pokud jde o jejich hudbu.

„Dnes už se to tolik nestává. Situace se zlepšila, lidé si zvykli, že to je takhle možné. Myslím, že se v hudebním průmyslu odehrála změna. Už je v něm daleko víc žen, které dělají hudbu samy. Proč také ne?“ zmínila se Lapsley v telefonickém rozhovoru pro Právo.

Vzhledem k tomu, že si hudební kariéru nevysnila (tíhla ke geografii či k jachtingu), ptám se, jestli je spokojená s tím, jak se věci vyvrbily.

„Nevěděla jsem, co mám čekat. Někdy je to velmi těžké a náročné v ohledech, s nimiž jsem nepočítala,“ říká zpěvačka a odkazuje například na předsudky, o nichž byla řeč. „Díky tomu se ale posunuju a mám pocit, že jsem skrz tu práci dospěla. A do toho, co dělám, jsem se zamilovala. Je to úžasné, dostávám zaplaceno za to, co mě baví.“

Vystoupení na Glastonbury 

V sedmnácti letech odehrála dívka, jejíž nahrávky do té doby vznikaly doma v ložnici pro radost, druhý koncert na slavném britském festivalu Glastonbury.

„Nevěřila jsem si, naopak. Byla jsem vyděšená. A pořád jsem před koncerty vystrašená. Cloumá mnou adrenalin. Tehdy to byl můj druhý koncert, což bylo šílené. Naštěstí už je to teď lepší,“ tvrdí.

Jako umělkyně v oblasti elektronické hudby zastane jakékoli role potřebné pro vznik nahrávek, včetně mužských vokálů. Přesto se nakonec po podepsání smlouvy s nahrávací společností nechala přesvědčit, aby zkusila spolupracovat s profesionálními autory písní. „Byla to kombinace toho, že to po mně chtěl vydavatel a že jsem na to byla i sama zvědavá,“ vysvětluje.

„Baví mě spolupracovat s dalšími lidmi, ale ukázalo se, že spíš tehdy, pokud jde o jejich hudbu. Když skládám vlastní, radši si všechno kontroluju sama. Soustředím se na to, co chci já.“

A co cítí, když se ohlédne za svým prvním albem, které vyšlo v březnu? „V průběhu roku se ten pocit měnil. Nyní už to vnímám tak, že jsem něčeho dosáhla. Jsem na tu nahrávku pyšná. Vím, že bych ji v daný čas nemohla nahrát lépe.“

Reklama

Výběr článků

Načítám