Jako manažer projektů jste podepsaný pod pořady České televize jako Pomozte dětem, TýTý, StarDance. Nyní je aktuální Eurovision Song Contest, kde v rámci českého zastoupení zastáváte funkci pověřeného kreativního producenta. Co tato funkce obnáší?

V rámci ESC je to má druhá zkušenost. V prvé řadě je nutné sestavit tým, který na tak důležitém projektu bude spolupracovat. Projekt by nefungoval bez klíčových kolegů, kterými jsou manažer realizace Viktor Průša, šéf delegace Jan Bors, šéf PR Martin Brož a vedoucí produkce Petr Herák.

Především je nutné připravit jasné zadání, čeho chceme docílit a jak. Poté koordinuji a vedu klíčové porady a kontroluji jednotlivé fáze projektu. Snažím se nepodcenit žádnou součást pořadu. Velký důraz jsme kladli na výběr písně, ve finále od autorů Sara Biglert & Christian Schneider. Dále pak na videoklip pod režijní taktovkou Uroše Trefalta, který už má na Youtube přes milión zhlédnutí a máme na něj pozitivní ohlasy z celého světa.

A v poslední fázi řešíme podobu pódiového vystoupení, tzn. od kostýmu počínaje až po grafické ztvárnění, které bude na projekcích, konče. Jen pro zajímavost - autorem kostýmu je náš přední módní návrhář Pavel Ivančic. Je toho velmi mnoho a celý tým doposud odvádí skvělou profesionální práci a především to všechny baví.

Video

Gabriela Gunčíková v klipu k písni I Stand

 

ESC je jednou z nejstarších televizních show na světě, první ročník se konal už v roce 1956, a nejsledovanějším evropským televizním formátem. Slovo show je navíc zcela na místě. Před českým publikem ale zatím nemá pevnou pozici, spíše ji hledá a buduje. Čím to je?

ESC je největší televizní hudební událostí na celém světě a je úžasné být u toho. Našeho zástupce uvidí 200 miliónů diváků z Evropy a Austrálie, to je příležitost, která se musí co nejlépe využít. Myslím si, že řada českých novinářů zbytečně zaujatě o této soutěži v minulosti psala jako o „pokleslé zábavě“. Možná má někdo velká umělecká očekávání, ale toto je popová soutěž, která si na nic nehraje.

V minulém a letošním ročníku jsou tam písně a interpreti, kteří jsou na vysoké úrovni. Proto věřím, že se u nás negativní vnímání této soutěže postupně změní. Např. v době vysílání patří tento program v Anglii, Španělsku, Německu atd. k nejsledovanějším pořadům v primetime.

Letošní zástupkyní na Eurovizi je Gabriela Gunčíková (s písní I Stand) - čím podle vás diváky zaujme?

Jsem moc rád, že se mi podařilo k účasti přesvědčit právě Gábinu Gunčíkovou, která, jak pevně věřím, bude důstojně reprezentovat nejen Českou televizi, ale i Českou republiku. To byl asi můj nejtěžší úkol – najít interpretku, která má krásnou barvu hlasu, úžasný rozsah a ještě zpívá v anglickém jazyce. Gábina má velké zkušenosti s velkými halami např. v USA, a to je její obrovská výhoda. Navíc si živá vystoupení užívá a umí svojí energií strhnout publikum.

Gabriela Gunčíková

Gabriela Gunčíková

FOTO: Česká televize

V případě vítězství Gunčíkové by se soutěž následující rok konala v České republice. Byly by pro tak megalomanský projekt u nás podmínky?

Vzhledem k tomu, že jsme jediná země, která nikdy nepostoupila do finále, přemýšlet o absolutním vítězství je opravdu v rovině teoretické. Ale kdyby se tak stalo, myslím si, že i u nás jsou k tomu podmínky a dokázali bychom být kvalitními hostiteli a organizátory.

Loni diváky soutěží provázel Aleš Háma, letos to bude Libor Bouček. Dva zcela jiné styly projevu. Podle čeho moderátora vybíráte? A je důležitým prvkem přenosu?

V loňském roce jsme zkusili Aleše Hámu, který měl coby hlasový průvodce roli glosátora. Jeho práce si velmi vážím a myslím si, že i pro Aleše to byla velká zkušenost. Stejně tak jako jsme hledali nového interpreta, chtěli jsme i nového průvodce. Zvolili jsme Libora Boučka. Libor je velmi pohotový, umí rychle reagovat a velmi dobře a stručně formulovat, co chce říct, a to vše i v anglickém jazyce, což je pro nás prioritní.

Od Libora očekávám vysoké nasazení a chci, aby poskytl divákům zajímavosti a informace, které se nikde jinde nedozví. Libor vše bude komentovat živě ze stadionu ve Stockholmu.

Zvažuje Česká televize zapojení také do juniorské odnože soutěže, tzv. Junior Eurovision Song Contest?

V současnosti ne, ale na vývoji programu o tom určitě budeme diskutovat.

Letos vyšle do soutěže svého zástupce 42 zemí (po vyloučení Rumunska - pozn.) - máte už v rámci přípravy ‚naposloucháno‘?

Samozřejmě máme vše naposloucháno, a to nejen originální videoklipy, ale snažili jsme se dohledat i živá vystoupení jednotlivých interpretů. Konkurence je opravdu veliká. V letošní ESC jsou velmi kvalitní zpěváci např. z Albánie, Ázerbájdžánu, Austrálie atd. Zároveň jsme některé viděli i slyšeli osobně na jejich vystoupeních a musím říct, že většina na živo opravdu zpívá velmi dobře.

Vrátím se ještě ke StarDance, která se i po několika sezónách těší nesmírné divácké oblibě. Čím je dána?

Je to jednoduché, je to geniální nadčasový formát. A naším cílem je udržet nastolenou vysokou úroveň pořadu, který má za 10 let vybudovanou velkou fanouškovskou a diváckou základnu.

Další sérii Česká televize odvysílá na podzim - mohou se diváci opět těšit na nějaké novinky?

Novinky samozřejmě budou a už teď můžeme slíbit nové velmi zajímavé osobnosti, které našly v sobě odvahu naučit se tančit.

Jaké další televizní projekty vás v nejbližší době čekají?

Je toho mnoho, ale například v tuto dobu již připravujeme čtvrtou řadu pořadu Herbář, anebo se chystáme na velké podzimní charitativní eventy jako např. Konto Bariéry či Světluška.