Zatímco na ČT 1 rozvíří poklidnou atmosféru malého náměstí vtipné i smutné příběhy postav i postaviček v podání oblíbených českých herců, Nova opět rozběhne digitální chronometr, který měří rychle ubíhající čas hollywoodské hvězdě Kieferu Sutherlandovi, tedy americkému agentu Jacku Bauerovi. Prima v hlavním vysílacím čase uvádí závěrečný díl francouzského kriminálního seriálu Julie Lescautová.

.: ANKETA
Který seriál si v pondělí večer vyberete a budete sledovat?
Hlasujte v anketě na konci článku.

Sázka na prime time

Na jaře vysílala nejsledovanější domácí televize první řadu seriálu hned dvakrát týdně a až po 21. hodině, a zaujala jím zhruba milión diváků. S pokračováním už má ale větší ambice. Nasadila ho do nejsledovanějšího času, hned na 20. hodinu, a omezila se na pondělí.

Vydrží s ním téměř až do konce zimy a bude zajímavé, jak se nákladný a moderně natočený americký kus ujme v konkurenci zavedených seriálových pondělků veřejnoprávní televize, přesněji řečeno původních českých titulů, které patří už několik let k takzvaným diváckým tutovkám.

Veřejnoprávní seriál Nemocnice na kraji města po dvaceti letech, kterou v pondělí večer vyhledávaly na ČT 1 přes 3 milióny lidí, se dokonce stala nejsledovanějším seriálem od roku 1997, kdy si televize poměřují velikost publika.

A poslední premiérový seriál, který ČT 1 odvysílala před prázdninami, Místo nahoře, vidělo v průměru 1,75 miliónu lidí, což znamená, že si ho vybralo 41 z každé stovky diváků, kteří byli v danou dobu u televize. V porovnání s tím byl Jack Bauer méně úspěšný, jenže ve 20 hodin, kdy je u televize největší publikum, se může stát mnohem atraktivnějším.

Také Česká televize posouvá do prime timu jeden ze svých zahraničních seriálů. Desátá řada oblíbených Přátel, kteří před lety začínali v nočních hodinách a později se přesunuli na podvečer, se poprvé objeví ve středu 8.září od 20.35.

V podvečer byli Přátelé dokonce úspěšnější, protože je vyhledávali i dospívající diváci, ale i tak se velikostí dosavadního publika nemohou s konkurencí měřit. Sledovalo je totiž něco málo přes půl miliónu lidí.

Marketing jako běžná strategie

Jestliže počet jeho diváků v prime timu naroste, mohou se sice v ČT zaradovat, že v době, kdy jim nezbývají peníze na výrobu ani nákupy, našli atraktivní večerní pořad, ale taky litovat, že na předcházejících devět řad nevsadili dřív.

O úspěchu u diváků rozhoduje velkou měrou i snaha, s jakou stanice pořad propaguje. Na domácím trhu je v tom zatím stále nedostižná Nova. Na první řadě 24 hodin, pro českého diváky nezvykle natočeném seriálu, jenž si zkracuje čas nutný pro odvyprávění děje rozdělením obrazovky do několika polí - záleželo televizi na jaře natolik, že kvůli němu uspořádala billboardovou kampaň.

Tentokrát upozorňuje na domácí poměry dosud nezvyklým způsobem na svůj vlastní seriál Pojišťovna štěstí, který bude vysílat od neděle 12. září: posílá divákům do schránek pohlednice.