Článek
Zatím je hotová trojice grafických destiček, z nichž tvůrkyně vytiskla několik variant. Nejprve vznikl lept, který ručně prořezala skalpelem tak, aby vznikly dvě průhledné roviny. Ty jsou zavěšeny na rámu, proniká do nich světlo a vzniká plastický dojem.
Nápad krystalizoval v hlavě výtvarnice od doby, kdy porodila první dítě v roce 2012. Práce na designu bookletu alba Ghost Stories skupiny Coldplay projekt odsunula.
Fürstová ho pak znovu oživila po narození druhého dítěte v roce 2014 a práce na něm začala o rok později. Zatím existují jen úvodní díla, ovšem cyklus se postupně rozšíří.
„Mateřství je něco, co se často ženám umělkyním vymlouvá, protože výrazně ovlivní jejich kariéru. Můj postoj k mateřství a jeho kombinování s kariérou je opačný. Všechna úskalí totiž ze ženy i muže vychovají lepšího člověka,“ uvedla malířka.
V současnosti jsou díla k vidění v londýnské galerii Eames Fine Art. Cyklus bude vystaven i v České republice v pražské Galerii Miro u příležitosti premiéry filmu Křídla pro Coldplay.
Celovečerní dokument vznikl díky českému režisérovi slovenského původu Peterovi Hirjakovi a do kin by měl přijít v květnu. Hlavním tématem díla je zamyšlení nad lidským příběhem plným vzletů, pádů, lásky i umění.
Po úspěchu s obalem Coldplay získala Fürstová několik nabídek od různých hudebníků. Nakonec si vybrala spolupráci na mini albu Burning Bird britsko-norské zpěvačky Sashi Siemové.