Je na něm patrné, že Morrison má rád doprovod celé skupiny, kterým nové písničky vyzbrojil, že směřuje k honosnější prezentaci, jež si skoro říká o koncertní atmosféru stadiónů, a že mu nově imponuje gospel. Tuto přiznávku totiž vtiskl hned několika písničkám, čímž dosáhl vyšší formy umělecké řeči. Podstatnou roli v tom samozřejmě hrají vokální party.

Polovina písniček na desce má podobu zralou pro rozhlasovou prezentaci, druhá polovina je více postavena na akustickém zvuku nástrojů a již zmíněných vokálních linkách.

Přítomny jsou i výrazně rytmické kompozice, třeba I Need You Tonight, nebo poněkud experimentální (samozřejmě v intencích tvorby Morrisona) Easy Love, ve které hrají podstatnou roli dechové nástroje.

Obal alba Higher Than Here.

Obal alba Higher Than Here

FOTO: Universal Music

Balady Just Like A Child a Too Late For Lullabies ukazují, že v této formě písně je Morrison kovaný, umí ji dobře podat, procítěně interpretovat. Povšechně totiž platí, že jeho skladby na čerstvé desce jsou plné nostalgie, sentimentu a především sebereflexe, v textech pak takřka komplexně.

Nad tím vším ovšem stojí jeho přirozeně příjemný, až rockově zabarvený hlas, který písně posunuje k bigbítovým územím, což jim v kontextu již zmíněných vlivů dodává na pestrosti.

Album Higher Than Here přináší skladby, které jsou dobře prezentované a aranžérsky solidně připravené. Postrádá ale přece jenom trochu silnější tahy v melodických linkách a leckde také odvážnější instrumentální doprovod. Všechny nástroje totiž znějí trochu akademicky, a do stejné polohy tak vlastně vtahují i Morrisonův zpěv. Kdyby se v tomto ohledu hudebníci trochu uvolnili, byl by výsledek ještě příjemnější.

Celkové hodnocení: 70 %