Jste sice rozená Bavoračka z Mnichova, ale vaše kořeny jsou typicky středoevropské, takže spolu můžeme mluvit česko-slovensky?

Ano, jsem napůl Slovenka po matce. Moje matka Viera pochází z Košic, jako výborná klavíristka studovala v Praze na HAMU a v Praze se i seznámila s německým studentem matematiky z NDR, kterého si vzala. V 70. letech se jim podařilo emigrovat do SRN, kde jsem se v Mnichově narodila. Mám ještě o čtyři roky staršího bratra, rovněž výborného muzikanta-klavíristu. Ten se ale rozhodl pro svého druhého koníčka, letecké inženýrství, ale stále si spolu rádi zahrajeme.

Vracíte se občas na Slovensko?

Velice často. Bylo to možné ale až od roku 1988, předtím jsme na Slovensko nemohli. Mám stále v Košicích příbuzné, babičku a řadu bratranců a tet. Měla jsem tam i několik koncertů - v Košicích, Bratislavě i Piešťanech. Hůře je tomu s Čechami a Prahou, v ní jsem byla poprvé až letos na jaře na Pražském jaru.

Vyrůstala jste od dětství v hudebním prostředí. Kdo vás učil?

Nejdříve má matka, pak v Augsburku Lydia Dubrovskaja a v Mnichově Anna Chumachenko, obě Rusky žijící na Západě. Jako dítě jsem se nemohla rozhodnout mezi klavírem a houslemi, takže jsem získávala ceny pro oba nástroje, nyní se věnuji hlavně houslím. Ale na klavír jsem nezanevřela - stále na něj hraji a občas vystupuji i sólově, teď se třeba chystám na Mendelssohnův klavírní koncert g moll.

Hrála jste již Dvořákův houslový koncert?

Mnohokrát, poprvé dokonce ve 14 letech v Mnichově v Bavorské státní opeře s orchestrem opery. Z nedávných provedení se mi vybavuje s Chicago Symphony Orchestra a Christophem Eschenbachem či naposledy loni na turné s lipským Gewandhausorchestrem a Herbertem Blomstedtem. Z české hudby hraji hlavně Dvořáka, i jeho komorní věci, mám na repertoáru i některé Smetanovy skladby.

Na Pražském podzimu vás uslyšíme 25. září v Rudolfinu v Brahmsově Dvojkoncertu za doprovodu Bamberských symfoniků?

Ano, dirigentem bude Jonathan Nott a cellový part v Dvojkoncertu zahraje Alban Gerhardt. S orchestrem jsem již párkrát hrála a dost si rozumíme. Brahmsův Dvojkoncert jsem nedávno hrála v New Yorku v Carnegie Hall s orchestrem Bavorského rozhlasu pod Lorinem Maazelem, tehdy na cello hrála Ha Na Chang.

Patříte do světové extratřídy mladých hvězd, spolu s Hillary Hahn a dalšími. Existuje mezi vámi řevnivost?

Ne, setkáváme se často na festivalech a vycházíme spolu dobře - ať s HiIlary či Elisabeth Patiašvili či jinými.

Máte již sólové CD?

Po několika albech s komorní hudbou jsem letos konečně natočila první sólové album - vyjde v říjnu u nizozemské firmy Pentatone. Natáčela jsem ho v Moskvě s Ruským národním orchestrem a s dirigentem Yakovem Kreizbergem, hraji na něm houslové koncerty Prokofjeva, Glazunova a Chačaturjana.

Na jaký hrajete nástroj?

Mám od jedné japonské Nadace zapůjčené Stradivari z roku 1716.

Stačíte vedle hudby na nějaké koníčky?

Ráda pracuji s internetem, mám i svou vlastní stránku, provozuji některé sporty - in-line skating a plavání. Ale nejraději jsem doma s přáteli, když si můžeme zahrát spolu nějakou hudbu, ta u mne stále vítězí.