Ti, co Spaldingovou pamatují z jejího pražského vystoupení s Lovanem, viděli ve středu její úplně novou podobu, jakou uplatňuje v projektu Emily’s D+Evolution, s nímž hostovala v Arše.

Její proměna byla nejen vizuální s „nabílenou“ tváří (Spaldingová je Afroameričanka), ale hlavně hudební. S baskytarou, kterou občas i vyměnila za klávesy, a s menší skupinou, tvořenou ještě sólovým kytaristou a hráčem na bicí se dvěma doprovodnými vokalisty (muž a žena), se představila jako skladatelka a tvůrkyně projektu představujícího vyrůstání a vývoj protagonistky.

Program zdůrazňuje její druhé jméno Emily a soustřeďuje se na její ´osvobození´ od výuky v dětství směrem k feminismu. Je však poněkud nesrozumitelný a s málo hudebními nápady trochu připomíná Björk v jejím „biologickém“ období.

Až v závěru, kdy sundala intelektuální brýle, začala Esperanza - Emily hrát i melodičtější skladby a bez zbytečných odboček prokázala, že stále umí jako skladatelka i jako baskytaristka.