Presgurvic vsadil na romantiku slavné milenecké tragédie. Jeho text má sice k Shakespearově poetické obrazivosti daleko, ale rýmované české přebásnění Jana Fischera se úspěšně vyhýbá jazykovým klišé a docela příjemně se poslouchá.

Helena Vondráčková se úspěšně vrátila na muzikálová prkna jako Chůva v muzikálu Romeo a Julie.

Helena Vondráčková se úspěšně vrátila na muzikálová prkna jako Chůva v muzikálu Romeo a Julie.

FOTO: Petr Hloušek, Právo

Hudebně se Presgurvicův muzikál drží ve spolehlivě vyjetých romantických kolejích založených na vyklenutých vokálech, smyčcovém základu a hutném symfonickém zvuku.

Jeho hudba originalitou příliš nevyniká, téměř všechny písně znějí lyricky, těch dynamických je tu poskrovnu, a jedna druhé se podobají natolik, že hudba působí dojmem jednolité linie, valící se na diváky v stereotypním proudu.

Schází tu jak plastičtější charakteristika postav, tak i kontrastnější dramatické situace. To platí zejména pro první polovinu, druhá se odpíchne od souboje Merkucia s Tybaltem k přece jen větší živosti.

Zlo Monteků a Nenávist Kapuletů v muzikálu tančí Kateřina Benešová a Marek Lhotský.

Zlo Monteků a Nenávist Kapuletů v muzikálu tančí Kateřina Benešová a Marek Lhotský.

FOTO: Petr Hloušek, Právo

Pěvecké party jsou obtížné a je příjemným zjištěním, že zde vyrostla mladá generace schopná se s nimi vyrovnat na velmi dobré až vynikající úrovni. Pěveckou hvězdou premiéry byl skvělý Páter Lorenzo Martina Růži, ale výborný výkon podal i Štěpán Klouček jako Romeo, Tomáš Beroun jako Tybalt, Tomáš Savka coby Vévoda Veronský, dobrý byl i Merkucio Petera Pechy a Benvolio Tomáše Hundži.

Julii ztvárnila na premiéře Andrea Gabrišová s citovým prožitkem, její zpěv ale, zvláště ve výškách, postrádal intonační jistotu. Nakolik jsou mladí herci zdatní pěvecky, natolik by jim neškodilo zapracovat i na mluvním projevu, Romeo Štěpána Kloučka polykal nejen celé slabiky, ale místy i slova.

Rozhodně se ale mladá generace co do zpěvu vyrovnala té zkušenější, z níž vynikla Helena Vondráčková jako Chůva jak suverénním zpěvem, tak i přirozeným herectvím (což nelze říci o jejích kolegyních v rolích hraběnek znepřátelených rodů), a Tomáš Trapl v roli Juliina otce.

Pěveckou hvězdou premiéry muzikálu Romeo a Julie byl představitel Pátera Lorenza Martin Růža.

Pěveckou hvězdou premiéry muzikálu Romeo a Julie byl představitel Pátera Lorenza Martin Růža.

FOTO: archiv produkce Romeo a Julie

Libor Vaculík je zkušeným tvůrcem velkoformátových podívaných. I zde spoléhá především na velké baletní scény rozehrávané na monumentální, barevně i dynamicky svícené scéně.

Baletní company v čele s bednárikovsky pojatými postavami Zla a Nenávisti ve výborném tanečním ztvárnění Kateřiny Benešové a Marka Lhotského dodává lyrickému proudu hudby oživující rytmus a temperament.

Muzikál Romeo a Julie si jistě diváci oblíbí, vždyť nabízí výpravnou citovou show v novém prostoru karlínského Fóra, kam se jich vejde více než patnáct set.

Celkové hodnocení: 75 %