Je zajímavé, že P.O.D. byli ve zmíněné době celosvětově velmi oblíbení, přitom se odjakživa hlásili k takzvanému křesťanskému rocku, což zrovna není téma, které by rockový fanoušek miloval.

V jejich textech se objevovala poselství ze svatých moudrostí a slov, v jejich filozofii byly čisté zásady. Tato inklinace kapelu nikdy neopustila, pročež lze poměrně jistě konstatovat, že za její oblibou byla především jasná, tvrdá a čitelná rocková hudba, okrajově jistě i ona čistota v textech a přesvědčeních muzikantů.

Nové album The Awakening zůstalo křesťanským hodnotám věrné. V textech se P.O.D. snaží otevřít svým posluchačům oči, když upozorňují na homofobii, rasismus, pokřivené hodnoty lidstva a podobně.

To vše je nicméně vpleteno do přesvědčivých rockových postupů, ve kterých hrají prim ostré kytarové riffy, jež jsou tradičně rockové a tím pádem pro písně zásadně tažné, také pádné bicí linky a v neposlední řadě zpěv Sonnyho Sandovala, který byl silnou zbraní formace od nepaměti.

Obal alba The Awakening.

Obal alba The Awakening

FOTO: Universal Music

Kolekce The Awakening byla formována jako koncepční. Je v ní příběh muže, který se vyrovnává se svými vlastními chybami a čelí při tom mnoha nástrahám života. Není to koncept ohromující, historie rockové hudby už nabídla silnější, nicméně kapele P.O.D. je třeba ho neupřít, protože vzhledem k jejímu myšlenkovému zaměření je pro ni uvedené téma velmi důležité.

The Awakening ji navíc zastihlo ve stavu jisté formace, která sice už nepíše tak jednoznačně silné a melodicky výrazné skladby, zachovala si ale rukopis, přesvědčení, profesionalitu a chuť pracovat a tvořit dál.

Není to vyprahlá kolekce, není to ani karikatura sebe sama. Je to nahrávka, která potvrzuje statut P.O.D. na hudební scéně, byť současně trochu říká, že devadesátá léta jsou už přece jenom minulostí, především po zvukové stránce.

Celkové hodnocení: 65 %