Na festivalu se představíte se slovenskou skupinou Tristana. Jak začala vaše spolupráce?

Kontaktovala mě ona. Poslala mi mail, ve kterém se mě zeptala, jestli bych nechtěl být na několik festivalů jejím hostem. Měl jsem radost, že šlo o taková data, která bylo možné skloubit s mými koncerty s kapelou Candlemass. Jinak mám léta poměrně nabitá. Našli jsme ale čtyři data, na která mohu přiletět. Stejně budu tou dobou v Evropě s Candlemass.

Co vás ke zpěvu se slovenskou kapelou zlákalo?

V té kapele je ještě zpěvák Peter Wilsen. Bude legrace být na pódiu ve dvou, nikdy předtím jsem to nezkoušel. Také jsem nikdy nebyl na Slovensku. Lákalo mě to i proto, že styl hudby Tristany je poměrně odlišný od všeho, co jsem kdy dělal.

Plánujete dlouhodobější spolupráci, anebo to skončí těmi čtyřmi koncerty?

V Tristaně budu jen na chvíli hostovat jako vokalista. Má hlavní práce je nyní v Candlemass, ale pracuji i s Gusem G. Píšu s ním písně pro jeho album a pokusím se s ním vyjet i na turné. Mimo to nahrávám vlastní sólové album. Nemám na ně ale tolik času, kolik bych si přál. Najdu si občas den, ale ta práce je nesouvislá, písničky pak edituji v notebooku třeba při dlouhých letech. Jde to pomalu, navíc to na rozdíl od ostatních projektů jen stojí peníze. Proto to dělám jen ve volných chvílích. Kromě toho mám rodinu a nechci se od ní příliš vzdalovat. Doufám ale, že desku do konce roku dokončím.

Bude se výrazně lišit od vaší ostatní tvorby?

Myslím, že lidem, kteří poslouchali Therion nebo mají rádi Candlemass, se bude líbit, i když bude znít jinak. Chvílemi je to orchestrální hudba s velkým zvukem. Chci se u každé z těch písní bavit. Proto mi to trvá tak dlouho, přeji si, aby každá byla jedinečná.

Podílíte se autorsky na hudbě v kapelách, se kterými zpíváte?

S Therion jsem skládal třeba pro album Gothic Kabbalah. Spoluvytvořil jsem asi šest písniček. Pracoval jsem i na dalších písních, ale na těch deskách to nebylo uvedené. Tvořím i s Gusem G. Na jeho prvním albu jsem spolupracoval na pěti písničkách, na novém na třech. Psát pro ostatní mě baví.

Podílel jste se na muzice ke švédské komedii Mammaspojkar z roku 2012. Je velký rozdíl psát hudbu pro film a písničky na album?

Byl to poměrně velký švédský film. Byl částečně o jedné kapele, proto jsem psal hudbu, hrál na kytaru a nazpíval vokály. Zpočátku to bylo jiné, protože jsem z každé písně napsal jen tak třicet vteřin, aby to stačilo na danou scénu. Ale brzy mě to přestalo bavit a ty písně jsem skládal celé, aby se později mohl vydat soundtrack. Většina toho, co jsme napsali, se režisérovi líbila, takže jsme toho nemuseli napsat moc navíc.

Jak jste se dal dohromady s Gusem G, který je mimo jiné kytaristou v kapele Ozzyho Osbourna?

Já si to přesně nevybavuji, ale on tvrdí, že mě viděl hrát u něj doma v Řecku už v roce 1998. Líbilo se mu, co předvádím, a když pak před časem zakládal kapelu, zavolal mi, jestli bych s nimi nezpíval. Tehdy jsem neměl čas. Když ale v roce 2011 jejich zpěvák nemohl na turné, nahradil jsem ho. Na své sólové dráze si mě pak Gus G nechal jako spolupracovníka.

Zpíváte, hrajete na klávesy i kytaru. Kterou činnost máte nejraději?

Po zpěvu to je rozhodně kytara, je mi blízká. S klávesami to ani pořádně neumím, nějak se tím vždycky prokoušu. Většinou jen zpívám, ale když mám možnost si s někým i zahrát na kytaru, ocením to.

Jak vzpomínáte na své čtyřleté působení ve švédské metalové kapele Therion?

Hrál jsem s ní asi sto padesát koncertů. Byla to první kapela, se kterou jsem měl šanci vidět kus světa. Hráli jsme i několik koncertů s klasickým orchestrem, což byla úžasná zkušenost. A mám radost z alba Gothic Kabbalah. Myslím, že je skvělé. Christofer Johnsson, lídr kapely, nechal každého přijít s písní, dokonce i bubeník tehdy stvořil dobrý kousek.

Byl jste také členem izraelské metalové kapely Amaseffer. Zdá se, že vás baví mezinárodní spolupráce…

Natočil jsem s ní jedno album a jsme stále v kontaktu. Třeba budeme mít ještě příležitost spolupracovat. Dělat s hudebníky z různých zemí je skvělé.