Smyslem putování souboru je ve shodě s jejich posláním připomenout zapomenutou tradici zámeckých a klášterních divadel 17., 18. a 19. století v jednotlivých regionech České republiky. Geissleři objíždějí se svými inscenacemi právě tato místa, kde uvádějí své inscenace. Pro letošní putování zvolil hru Valdštejn o slavném vojevůdci barokní doby a čarodějnou lužickosrbskou legendu Já jsem Krabat.

Soubor každoročně rozšiřuje své působiště o další štace. Letos v červnu už odehráli představení v Hradci Králové a Novém Městě nad Metují, na začátku srpna se chystají do Jihomoravského kraje. Jejich první zastávkou bude 1. srpna Mikulov, dalšími pak zámky v Plumlově a Lysicích. Na konci léta se vrátí do Královéhradeckého kraje, budou hrát v Náchodě a nedalekých polských lázních Kudowa Zdroj a poté zejména na barokním komplexu Kuks v rámci festivalu Theatrum Kuks. Festivalové putování pak zakončí začátkem září v zámeckých zahradách v Kroměříži.

Já jsem Krabat je legenda pocházející z lužickosrbské oblasti.

FOTO: Pavel Veselý

„Naší snahou je neprávem nazývané období temna české divadelní historie revitalizovat a jak jinak než současným divadlem, které vzniklo na základě textu z repertoáru jednoho ze zámeckých divadel. Divadelní skupina Geisslers Hofcomoedianten, která se ve své dramaturgii orientuje na hledání paralel mezi současným a barokním divadlem, patří mezi nejuznávanější inscenační odborníky na toto období.“ říká umělecký šéf festivalu Petr Hašek.

Soubor Geisslers Hofcomoedinaten vznikl v roce 2002 a poprvé se představil na nultém ročníku festivalu Theatrum Kuks se svou inscenací Amor tyran. Soubor tehdy čítající osm členů si zvolil za stálou scénu právě Šporkův Kuks a prkna nového Comoedien-Hausu.

Na slavnou barokní éru navazuje svým repertoárem orientovaným na původní barokní texty s vazbami na Kuks, které alternativně v souladu s vlastní divadelní poetikou inscenuje a uvádí jako obnovené premiéry.

Již třináct sezon působící soubor se v průběhu času zprofesionalizoval. Od sezóny 2009/2010 začal rozšiřovat svoji divadelní činnost. Kromě jedné až dvou inscenací připravovaných a premiérovaných v letních měsících se Geisslers Hofcomoedianten rozhodli pravidelně nazkoušet další inscenace během klasické divadelní sezony. Zůstali přitom ale stále věrni své dramaturgii zaměřené na období baroka a na „barokní“ pohled na svět. Soubor se úspěšně představil i na festivalech v Rakousku, Itálii, Polsku, Monacu, Francii i USA.