Článek
Příprava výstavy tři roky po předčasné smrti fotografky Isabelle Reedové přivádí do rodného domu nejstaršího syna a nutí ho trávit víc času s otcem i mladším bratrem. V čase prožitém pod jednou střechou se všichni vracejí ve vzpomínkách k Isabelle a ke společné minulosti, ovšem každý ze svého úhlu pohledu.
Isabelle Huppertová podává opět vynikající výkon, patří k těm herečkám, které nemusí být ve filmech za každou cenu krásné, a tím je její výkon ještě působivější.
Po filmu Mon roi (Můj král), který Francouzi považují za své hlavní želízko v ohni, zasáhl včera do převažujících rodinných témat další francouzský soutěžní příspěvek, sociální drama La loi du marche (Zákon trhu).
Jeho hrdinou je padesátiletý muž, který se při úporném úsilí sehnat po 20 měsících nezaměstnanosti za každou cenu práci dostane do dilematu, co je ještě z hlediska lidské důstojnosti únosné a co už ne. Film je bohužel natočen velmi obtížně stravitelnou metodou mluvících hlav a detailního popisování například pracovních pohovorů přes Skype, takže uspěje spíše u domácích kritiků než u mezinárodního publika.
Do třetice je v soutěži snímek Valérie Donzelliové Marguerite & Julien, jehož titulními postavami jsou sourozenci, puzení k sobě od dětství mimořádnou láskou. Co to způsobí v dospělosti, si lze snadno představit.