Přestože se Santana do historie populární hudby zapsal už na přelomu šedesátých a sedmdesátých let, kdy přišel s originální fúzí rocku a latinsko americké hudby, kterou později obohatil o prvky jazzrocku, největší úspěch získal v závěru 90. V roce 2000 získala jeho deska Supernatural devět cen Grammy.

Latinské rytmy a sóla

V Praze se však musel obejít bez hvězdných hostů, s nimiž natočil poslední dvě alba, i když známé hity z nich nevynechal. Na úvod však vsadil na pojetí, jež mu přineslo úspěch před pětatřiceti lety ve Woodstocku. Akcentoval bohatý rytmický doprovod, bubeníka Dennise Chambers doplňovali dva percussionisté. Stylový sound pomáhaly vytvořit Hammondovy varhany Zappova spoluhráče Chestera Thompsona. Klasické skladby jako Oye Como VaBlack Magic Woman byly oproti studiovým verzím hodně natažené. Prostor pro sólové exhibice v nich dostali Santanovi spoluhráči včetně dechařů z žesťové sekce.

Hlavní hvězda na sebe nepotřebovala strhávat pozornost, od prvních tónů bylo jasné, že Santana je stejně citlivý v doprovodech jako v sólech. Je nejen technicky velmi vyspělý, ale hlavně oplývá mimořádným citem pro náladu. Přestože sól bylo hodně, nevadilo to, neboť  vycházela z pojetí hudby. Navíc Chambers se ukázal při sóle jako mimořádný showman, který držel rytmus oběma nohama, ale než zahrál další úder rukou na virbl, stačil si osušit hlavu a vypít láhev vody. Percussionista Carl Perrazzo zase chytal paličky, které mu házel basista.

Rozjetý Santanta však nezapomněl zvolnit a zařadil i hity z posledních let v čele s ženám věnovanou baladou Maria Maria a písní Corazon Espinada. Ukázal v nich, jak se dokáže přiblížit širšímu vkusu, aniž by se zřekl kvality. V první přitom potvrdil, že stále sleduje aktuální trendy, objevila se v ní i rapová pasáž. Šíře záběru však byla ještě širší. Santana ukázal, že čerpá i z kořenů mexické hudby. Místy bylo v pojetí žesťů patrné, jak ho ovlivnil derivát rakouskouherské vojenské kutálky - mexičtí mariachi.

Kritika Bushe

Přestože večer oplýval pohodou, nebyl jen v hudbě, která všechny strhávala k tanci. Santana se projevil jako velmi politický interpret. Poté, co vyjádřil spokojenost, že publikum je jako jedna velká rodina, protože jsou tam vedle dětí i dědečci a babičky, hned sdělil, že on je "jiný Američan než George Bush a že věří na svět bez válek."

Než zahrál v přídavku Evil Ways (Špatné způsoby), označil "Bushe a jeho garnituru" za "evil guys" (Špatné chlapy) a vzkázal jim, že "musí změnit způsob své politiky". Už předtím naznačil směr - řekl, že lidé na celém světě od Afriky  přes Latinskou Ameriku až po Indii by měli mít dost vody, elektřiny a svobodný přístup ke vzdělání. Přitom odmítl jak politiku, tak i náboženství, které jsou plné "přetvářky a úplatků."

Přestože Santana má americké občanství, zdálo se, že bližší než bílí "gringos" mu jsou ilegální přistěhovalci z latinské Ameriky, tzv chicanos.