EBU na semináři zveřejní výsledky hodnocení veřejné služby České televize. Součástí semináře by měla být diskuse o poslání veřejnoprávního média za účasti zahraničních hostů, například generální ředitelky Evropské vysílací unie Ingrid Deltenre.

Dvořák ve středu radním vysvětloval, že je nepravdivé tvrzení, že by veřejnoprávní televize rozpustila, utratila či zlikvidovala rezervy v hodnotě tří miliard korun. „Není to pravda. Česká televize má dnes, stejně jako loni i předloni, přes tři miliardy disponibilních prostředků,“ sdělil Dvořák. Rovněž zdůraznil, že kontrola rozpočtu a financování existuje a opírá se o tři pilíře, a to Radu ČT spolu s její dozorčí komisí, nezávislý audit včetně auditu hospodaření a kontrolu veřejností, protože údaje o hospodaření jsou zveřejněny na webu ČT.

Kritiku ČT zažehl svými výroky prezident republiky Miloš Zeman a senátor Jan Veleba, jinak předseda „Zemanovy“ Strany práv občanů. V útocích se angažuje hnutí ANO a společnost Agrofert vlastněná předsedou hnutí ANO Andrejem Babišem. Naopak na stranu veřejnoprávní televize se postavili sociální demokraté a lidovci.

Společnost Agrofert si stěžuje na reportáže o ní vysílané v pořadech Reportéři ČT a chce potrestání autorů. Prezident Miloš Zeman v reakci na neodvysílání přímého přenosu tiskové konference jeho mluvčího v rozhovorech médiím navrhoval sebrat nebo omezit ČT koncesionářské poplatky, což podpořil novelou zákona senátor Jan Veleba, jinak předseda „Zemanovy“ Strany práv občanů. Novelu ale poté sám stáhl. Předseda Volebního výboru Sněmovny Martin Komárek (hnutí ANO) nařkl v tisku ČT z nehospodárnosti a neprůhlednosti, ačkoliv čtvrt roku před tím hlasoval ve volebním výboru pro přijetí výroční zprávy ČT o hospodaření za rok 2013.