Mnohem spornější je příběh sám, a jak i reakce nasvědčují, dělí diváky na dvě skupiny podle jejich vztahu k válce Spojených států amerických v Iráku.

Kdo ji obdivuje, bude spokojen. Hrdinou filmu je skutečný americký odstřelovač Chris Kyle (jeho kniha byla základem filmu), jenž měl během čtyř misí v Iráku na kontě 160 zásahů do živého, což – jak je ve filmu řečeno – představuje nejvíc v americké historii tohoto oboru. Ještě při první misi si díky přesným zásahům vysloužil přezdívku Legenda. Ostatně on sám ještě na cvičišti říká: „Trefuji se lépe do živého než do papírového terče.“

Chris Kyle ve výborném podání Bradleyho Coopera je typický americký hrdina: sympaťák, odhodlaný za Boha, rodinu a vlast položit život, chlápek, co kamarádovi vždycky pomůže a do dětí střílí, jenž když to považuje za opravdu nutné. A když jeden z kamarádů ve zbrani padne, má jasno: „Padl proto, že přestal věřit v naše poslání ochránit vlast.“

Jeho i manželku trápí jen to, že je málo doma. „Strašně se mi stýská, lásko,“ tvrdí Chris s prstem na spoušti a vzápětí spustí palbu. Když ale zapomene (nebo nestihne) telefon vypnout, jeho žena vyslechne střelbu a dětský křik a má pak už vždycky o Chrise strach.

Jejich setkání jsou dojemná v láskyplných rodinných scénách i ve vyjádření traumatu, které zřejmě žádného válečného veterána nemůže minout.

Eastwood natočil film, v němž je všechno, jak má v obdivném americkém válečném filmu být. Všechny situace a dialogy jsou takové, jak si je předem představujeme, a celý film velmi věrně zobrazuje myšlení jedné části společnosti. Ke Cooperově cti budiž řečeno, že Chris v jeho podání vyslovuje patetické věty s velkou dávku civilismu.

Kdo však americkou zahraniční politiku a armádu zase tolik neobdivuje, může být zklamán nejen pro onu jednoznačnost, v níž každý muslim rovná se terorista a pod americkou vlajkou lze a priori konat jen dobro. Může být zklamán i pro to, co již bylo uvedeno: vše je příliš jasné, jednoznačné a pranic objevného se nekoná ani po formální stránce. Ta sice nemá chyby, ale v dvouhodinovém filmu až příliš opakuje to, co jsme již viděli mnohokrát.

Celkové hodnocení: 50 %