V okolí galerie hlídkuje policie, u vjezdu do areálu stojí dva obrněné vozy. DOX připravoval expozici v naprosté tajnosti, veřejnosti se otevřela příznačně ve středu, kdy ve Francii tradičně vychází nové číslo Charlie Hebdo.

Na výstavě, která je umístěna v auditoriu ve třetím patře, jsou na mobilních stojanech k vidění i obálky časopisu Hara-Kiri, jenž vycházel od roku 1960 a na Charlie Hebdo se po několika zákazech teprve přejmenoval. Následují titulní strany z přelomu 70. a 80. let a pak znovu od roku 1991, kdy byl týdeník obnoven.

Obrněné vozy před vjezdem do pražského Centra současného umění DOX

Obrněné vozy před vjezdem do pražského Centra současného umění DOX

FOTO: Vít Šimánek, ČTK

Rozebrané a stránku po stránce vystavené je také jedno z prvních čísel týdeníku i vydání 1178, tedy to první, které vyšlo už po teroristických útocích.

„Výstava má umožnit českému diváku udělat si vlastní názor na charakter časopisu, šířku témat,“ uvedl ředitel galerie DOX Leoš Válka.

Téměř dvě stovky titulních stránek francouzského levicového týdeníku Charlie Hebdo si mohou prohlédnout návštěvníci pražského Centra současného umění DOX.

Téměř dvě stovky titulních stránek francouzského levicového týdeníku Charlie Hebdo si mohou prohlédnout návštěvníci pražského Centra současného umění DOX.

FOTO: Vít Šimánek, ČTK

DOX se touto výstavou přidává k hrstce světových galerií, které reflektují teroristické útoky na pařížskou redakci Charlie Hebdo.

Minulý pátek se měla výstava zasvěcená Charlie Hebdo otevřít i v belgickém Musée Hergé. Pořadatelé ji však na poslední chvíli po diskusi s belgickou tajnou službou zrušili. Ta krátce předtím zadržela islamistickou teroristickou buňku, jež se v Belgii chystala zaútočit na trafiky prodávající kopie týdeníku.