"Prodalo se celkem 12 tisíc vstupenek, ale očekáváme, že v průběhu neděle si hodně lidí koupí ještě zvýhodněnou jednodenní vstupenku, takže celkové číslo bude určitě o nějakou tu tisícovku vyšší," řekla ředitelka festivalu Zlata Holušová.

Pečeť prestižní akce s evropskými parametry si multižánrová přehlídka Colours of Ostrava nese již od svého prvního ročníku, který se konal v roce 2002, a díky němuž byl festival jako jediný v ČR zařazen do významné sítě European Forum of Worldwide Music Festivals.

Pro ostravskou akci je od prvního ročníku typické, že kromě světových hvězd a tuzemských jistot nabízí i řadu kapel ze zahraničí, které jsou v České republice téměř neznámé, ale ve svých zemích patří k velkým hvězdám. "Rádi bychom dosáhli toho, aby na festival lidé chodili proto, že tady mohou objevovat skvělou hudbu, a aby nám důvěřovali, že vybíráme dobře," tvrdila Holušová již před konáním prvního ročníku v roce 2002.

.: Britští Oysterband; PRÁVO/Aleš Honus

Dramaturgie festivalu nabídla publiku i letos opravdovou všehochuť. Zmlsaní diváci tak mohli vybírat mezi takovými jmény, jako je exotická Natacha Atlas, britský Oysterband, francouzský Kanjar´oc, čeští Tata bojs, či Javory sourozenců Ulrychových.

Festivalu podle očekávání prospělo letošní přestěhování z areálu proslulé Stodolní ulice do klidnější lokality mezi výstavištěm Černá louka a Slezskoostravským hradem.

Vzrostlé stromy v areálu chránily publikum před občasnými přeháňkami, které však na rozdíl od předchozích dvou ročníků nebyly tak vydatné a nebylo jich tolik. Velká část účinkujících svá vystoupení zpestřila různými coververzemi.

Američan Elliot Murphy si zahrál Rolling Stones, běloruská Ur´ia zalovila v repertoáru Led Zeppelin a skupina Michala Pavlíčka mezi vzpomínáním na Stromboli a Pražský výběr překvapila předělávkou divokých Prodigy.

.: Natacha Atlas; PRÁVO/Aleš Honus

Jako menší problém se ukázala blízkost některých scén. A tak například jemnou a líbeznou hudbu afrického vypravěče příběhů So Kalmeryho v tichých pasážích rušilo dusání z tanečního stanu, stojícího na Černé louce opodál.

Účinkující ze zahraničí si přesto pochvalovali prostředí nedávno otevřeného areálu Slezskoostravského hradu i zázemí pro muzikanty. "Po organizační stránce je festival výborně zvládnutý a na úrovni velkých evropských akcí," řekl americký hudebník, žijící v Paříži, Elliot Murphy.

Letošní ročník byl příjemným překvapením i pro kapelu Monkey Business, která zde vystupovala už předloni. "Po festivalu v Českém Brodě před týdnem byli členové Monkey Business otráveni organizací a řekli, že na žádném dalším festivalu už nebudou hrát. Účast na Colours of Ostrava chtěli dokonce zrušit. Když ale odjížděli z Ostravy, přišla moderátorovi Richardu Krajčovi na telefon esemeska, že to byl nejlepší festival, na jakém kdy Monkey Business hráli, a že kdykoli přijedou rádi znovu. Tohle je pro nás jednička s hvězdičkou," řekla ředitelka festivalu Zlata Holušová.