Článek
ČT se tedy ujala tématu závažného a s nebývale drsnou otevřeností chtěla oslovit hlavně diváky, kteří netuší, jak nebezpečný může být paralelní život pod smyšlenou identitou. Přitom se však zachovala rozporuplně: snímek nasadila ve 20 hodin, kdy obrazovku sleduje nejvíc lidí, ale v tuto dobu si přece jen netroufla na úplné zveřejnění některých burcujících scén a dodatečně je rozostřila. To však není jediná polovičatost, s níž se Hra potýká, a po pravdě, tahle podstatná není. Mnohem důležitější vězí ve scénáři.
Filmu o manželích, jejichž dcerka si kvůli virtuální hře vzala život, se totiž nedaří působivě naplnit ani rovinu pátrání po „tom praseti, co za to může“, ani psychologické drama vyplývající z rodinné tragédie.
Nosnější se přitom zdá být motiv otce-mstitele (Ondřej Vetchý), kterému je virtuální svět cizí, ale s pomocí soukromého internetového detektiva hledá muže, jenž si krutě zahrál i s jeho holčičkou.
Bloudění virtuálním labyrintem, záhadná žena coby detektiv i labilní, psychopatický architekt jako pachatel, to slibuje vcelku zajímavý psychothriller, zvlášť když do role hledaného obsadil režisér Peter Bebjak talentovaného, i když televiznímu publiku zatím nepříliš známého Jana Hájka.
Jenže střet dvou propastně rozdílných mužských světů, pro které film má dobré a dobře obsazené herce, se jen rozehraje, ani samotné pátrání se nedaří rozvíjet dost poutavě a pozornost se stále obrací k dění mezi manželi. Což by nevadilo, kdyby snímek směřoval k rodinnému dramatu místo k melodramatické přepjatosti a lacinému citovému vydírání.
Jako těhotná žena, která kvůli brzkému porodu nemá dost času se vyrovnat se ztrátou staršího dítěte, musí Lenka Krobotová zápasit s větami jako „jsem jeho matka a musím ho chránit víc než sebe i tebe“, ale úrovni vztahových seriálů se film blíží i v ryze mužských scénách, při hádce na policii, rvačce v tělocvičně i zuřivém rozbíjení klávesnic.
Pokud připočteme ještě fakt, že Hra od počátku nevychází divákům právě vstříc, když jednotlivé linie příběhu otvírá poněkud zmatečně, nedá se bohužel říct, že by ambiciózní cíle dospěly k odpovídajícímu výsledku.
Celkové hodnocení 60 %
Hra (z cyklu Nevinné lži)
ČT 1, 8. 11., 20 hod. Námět a scénář: Eugen Liška, režie: Peter Bebjak, hrají: Ondřej Vetchý, Jan Hájek, Lenka Krobotová a další.