Rodinka, která si libuje ve všem černočerném, od smrti až po dekadentní humor, nemá u nás ale zdaleka takovou popularitu jako v anglosaském světě. U nás se těší oblibě spíš mírně praštěná „taková normální rodinka“ Fan Vavřincové a černý humor ve své nejdrsnější podobě je spíš záležitostí pro „fajnšmekry“. Režisér Antonín Procházka tohle moc dobře ví, takže jeho Addamsovic rodinka je spíš mírně ulítlá než temně hororová.

Oblíbená masožravka v ložnici Morticie Addamsové upomíná na popularitu filmu i muzikálu Adéla ještě nevečeřela a i v řadě dalších detailů se režie snaží najít souvislosti s českým prostředím.

Udělat z Addamsovic rodinky zábavný hit pro celou rodinu se ale moc nedaří a asi ani dařit nemůže, protože samotný muzikál k tomu moc příležitostí nedává. Ještě v první polovině, dokud se diváci seznamují s rodinnými typy, a poté kolem „zásnubní“ večeře dcery Wednesday (zde Středy) se daří udržet pozornost publika. Ve druhé části, kde už se jen rozplétají nijak složitě zapletené situace jednotlivých dvojic, už ale muzikál dost nudí.

Také proto, že postavy – s výjimkou pár stěžejních – nejsou nijak zvláště propracované a opravdových hitů či velkých tanečních čísel je v něm také poskrovnu.

Skutečnou hvězdou premiéry byl Jaromír Dulava v roli otce rodiny Gomeze Addamse. Jeho dokonale vypracovaná pohybová i pěvecká stylizace je zábavná a hraná s přesnou dávkou hravé nadsázky. Morticie Lucie Bílé je pěvecky suverénní, ale jinak trochu jednostrunná karikatura dominantní manželky, z ostatních zaujala výborným pěveckým výkonem Veronika Mertová coby Středa i Iva Pazderková jako Alice.

V malé postavě Babičky exceluje s chutí a skvělou groteskní zkratkou Pavla Břínková.

Celkové hodnocení: 65 %