"Objem lístků prodaných přes internet stále roste. V současné době činí počet vstupenek prodaných přes internet 12 procent, zatímco loni to bylo 10 procent. Nejvíce se po internetu prodávají vstupenky na rockové, jazzové a popové koncerty. Jejich podíl činí 60 procent, 20 procent objemu představují lístky na koncerty vážné hudby. 12 procent vstupenky do divadel, na muzikály a opery. Pouhých pět procent zaujímají lístky na sportovní akce," uvedla Bára Exnerová.

Uvádí ovšem, že i celkový podíl se hodně liší podle druhu akce: "Nejvíce se po internetu prodávají lístky na velké rockové koncerty. Je to dáno i tím, že internet k nákupu lístků používají zahraniční fanoušci. U loňského koncertu Rolling Stones činil objem lístků prodaných po síti 30 procent."

Ticketpro v současné době nabízí vstupenky na všechny velké koncerty, letní festivaly i řady divadel. "Jako jediní prodáváme vstupenky na akce, které pořádá společnost Interkoncerts, kterýžto pořadatel koncertů Metalliky a Carlose Santany, patří mezi naše exkluzivní partnery," uvádí Exnerová. "Přes nás prodávají vstupenky i další velké agentury, jako třeba 10:15. Nabízíme lístky na všechny velké letní festivaly jako jsou třeba Creamfields, nebo Colors Of Ostrava, Hip Hop Kemp, Cosmic Trip, Rock For People, Benátská noc, SázavaFest, Trnkobraní, Boskovice 2004 či Zahrada.

Nabízíme také lístky do vybraných pražských divadel počínaje Národním divadlem a Státní operou až po Divadlo na Zábradlí a Divadlo bez zábradlí. Jako jediní letos prodáváme vstupenky na Letní shakespearovské slavnosti."

Nákup je snadný, stačí mít přístup k internetu a být majitelem embosované karty či účtu u e-Banky. Většina zájemců si kupuje lístky přímo na stránkách firmy. "Prodej přes partnery, tzv. deep link, činí a 1-2% objemu prodaných vstupenek."

Vstupenku si půjde vytisknout doma

Ticketpro současně připravuje velmi zajímavou novou službu. Program TicketSoft, který používá od loňského roku, umožňuje přes internet nejen vstupenku zakoupit, ale rovnou si ji vytisknout. Není tedy nutné si nikam pro lístek chodit. Přitom k tomu není potřeba žádné zvláštní zařízení - stačí k tomu úplně obyčejná tiskárna, stačí i černobílá jehličková.

Bára Exnerová z firmy Ticketpro vysvětluje, proč se tisk doma zatím nerozšířil: "Pořadatelé musí mít speciální čtečku čárových kódů včetně zařízení nutného k propojení do systému. To  se zkoušelo 22. dubna na koncertu Ibrahima Ferrera. Vyjde však na několik desítek tisíc. Zejména provozovatelé menších sálů s pár desítkami sedadel si ji nemají chuť pořizovat. Spokojí se s tím, co prodají v předprodeji a sami na kase." Z určitého pohledu je to paradox, protože investice se záhy vrátí - pokud by se totiž všechny lístky prodávaly v předprodeji nebo přes internet, už by nemuseli v divadlech zaměstnávat a platit pokladní.

Speciální čtečka je nutná kvůli zabezpečení lístků. Samozřejmě, že vzhledem k použité technologii tisku se dají snadno okopírovat. "Kdo to však udělá a myslí, si že takto zajistí vstup i svým známým, se však mýlí. Čtečka sice nerozezná, že jde o kopii, ale do areálu pustí jen toho, kdo předložil jako první lístek s daným kódem. Další mají smůlu," vysvětluje Bára Exnerová.