Charismatickou sopranistku znají návštěvníci Národního divadla už jako vynikající Emilii Marty v Janáčkově Věci Makropulos a Královnu Alžbětu v Brittenově opeře Gloriana. Její třetí pražskou rolí je právě Salome, kterou ztvárnila již na operních scénách v Curychu, Vídni, New Yorku, Bostonu i Tokiu. V Praze ji vytvoří v inscenaci, kterou nastudoval polský režisér Mariusz Trelinski a německý dirigent Matthias Förster, který ve Státní opeře dirigoval již premiéry Verdiho Otella, Massenetova Dona Quichotta a Weberovu operu Tři Pintové.

Inscenaci před premiérou provázejí zvěsti o její netradiční, provokativní podobě, kterou jí režisér Trelinski vtiskl. Gun-Brit Barkmin má ale s moderními nastudováními své zkušenosti. „Klasických zpracování mohou diváci vidět hodně, proč ne tedy něco nového? Byla by nuda vidět operu nastudovanou pokaždé stejně. Vždyť život jde přece také pořád dál,“ uvažovala německá sopranistka na předpremiérovém setkání s diváky.

„A zkušební proces s Mariuszem byl vynikající. Nechce velká operní gesta, vyžaduje jakýsi záběr zblízka, jako když na nás míří filmová kamera,“ dodala Gun-Brit Barkmin na adresu režiséra, který je svou původní profesí filmař. V inscenaci dále hrají a zpívají Veronika Hajnová, Jacek Laszczkowski, Tomasz Konieczny a další. Druhá premiéra se koná v neděli 26. října. Opera se hraje bez pauzy, začátek představení je posunut na 20 hodin.