Umělec vystupující pod přezdívkou Epos 257 začátkem roku 2014 přišel s výstavou „Who cares“, kde také představil svá dvě díla zarámovaných vyříznutých billboardů Miloše Zemana a jeho soupeře v prezidentských volbách Karla Schwarzenberga. Tyto obrazy poté do své soukromé sbírky zakoupil sběratel Patrik Šimon.

„Epos 257 je podle mého názoru jeden z nejprogresivnějších umělců současnosti. Je jeden z mála, který se angažuje v současném paradigmatu politického a společenského ataku,“ popsal Patrik Šimon.

Podle jeho slov samotné billboardy nejsou uměním. Stávají se jím až ve chvíli, kdy se je umělec rozhodne nějakým způsobem uchopit.

„V tomto případě billboard naprosto brutálně vyřízne z té hliníkové plochy a adjustuje ho. Zároveň to, že se tento artefakt stane artefaktem, je dáno určitou tradicí,“ říká Patrik Šimon.

Cena za tyto dva obrazy prý zcela odpovídá hodnotě děl. Co se týká vyjádření skutečné hodnoty umění, je podle Šimona český trh v porovnání s tím mezinárodním stále hodně pozadu.

„Umělecké dílo má možnost změnit společnost. Tvorba a pojetí Epose je vlastně takový boj nesouměřitelných světů. Společnost je tedy rozdělena na dva tábory, jedna strana věří, že by politika měla být vznešená a slušná. Druhá strana se domnívá, že stačí pouze pár zemitých frází,“ doplňuje Šimon.

„Pro nás je ta výstava neobvyklá svojí podstatou a důležitá svým významem. Já jsem vždy chtěl dělat výstavy ze sbírek našich sběratelů. Další důvod je důležitý v souvislosti s volbami, je to umělecké angažované gesto vůči způsobu, jakým je zaplaven veřejný prostor politickou agitací,“ vysvětluje ředitel The Chemistry Gallery Petr Hájek.

Patrik Šimon se do budoucna nebrání nákupu dalších děl od Epose 257, záleží na tom, o jaká díla půjde a co budou znázorňovat.

Obrazy budou vystaveny v prostorách The Chemistry Gallery do soboty 11. října.