Spuštění nového programu podle něj ale záleží na možnostech rozpočtu. Se současným stavem financování ČT upřednostňuje zachování vysoké úrovně původní tvorby pořadů, které se ostatní televize v takové míře nevěnují.

„Kanál by mnohem víc a systematičtěji vytěžoval archív České televize, ve kterém se za těch 60 let nashromáždila spousta zajímavých věcí. Ty nejlepší na obrazovku umisťujeme, ale pouze omezeně, v tematickém programu by se mohly objevit i další reprízy některých starších seriálů nebo inscenací. Pracovně tomu říkám ČT Klasik. Je to jedna z věcí, kterou mohu říct nahlas, protože to nám žádná komerční televize nevezme,“ řekl Dvořák.

Doplněk k dosavadním šesti programům by se zaměřil na starší diváky a podle šéfa televize by zcela naplňoval definici veřejné služby. „Museli bychom ale být opatrní, jaké typy pořadů použít, nebudeme zastírat, že některé z nich měly i propagandistickou funkci. Ale myslím, že ten archív je natolik široký, že bychom to dokázali zvládnout,“ poznamenal.

Až budou peníze

Vznik archívního kanálu je podle Dvořáka spíše projektem pro další období, a to zejména s ohledem na omezení současného rozpočtu. „Kdybych měl neomezené zdroje, šel bych cestou toho programu, který jsem zmínil. Vzhledem k tomu, že ty zdroje omezeny jsou, raději půjdu cestou minimálně udržení a stabilizace rozsahu vlastní tvorby,“ prohlásil.

Dvořák je nyní v polovině svého šestiletého mandátu. V první části uskutečnil většinu kroků avizovaných v kandidátském projektu jako proměnu hlavní zpravodajské relace Události, zavedení tvůrčích skupin, ale i spuštění nového dětského kanálu Déčko. Kanál rok vysílá na společné frekvenci s kulturním programem ČT art a ani do budoucna se na tom nemá nic měnit. „Mám pocit, že ta symbióza je nastavena správně. A přestože to rozhodnutí vzniklo trochu náhodou, ukázalo se jako dobré,“ uvedl.

Nyní se chce více věnovat regionálnímu vysílání, které by v ideálním případě mohlo vést k vytvoření třinácti samostatných regionálních zpravodajských relací. „Přál bych si, abychom byli schopni aktuální dění, které ČT24 mapuje, uchopovat v ještě širším kontaktu. V tom je velký potenciál. Rozvíjet na jedné straně síť zahraničních zpravodajů a celosvětový kontext a na straně druhé posilovat regionální redakce a lokální hledisko. V rámci stávajícího rozpočtu si to ale nejsme schopni dovolit. Připravuje se studie proveditelnosti tohoto projektu, Rada ČT si k tomu vyžádala informace a budeme se o tom bavit v rámci schvalování plánů na příští tři roky,“ uvedl.

Noví moderátoři

Po odchodu moderátorů Martina Veselovského a Daniely Drtinové na počátku roku se mění i moderátorské týmy, a to i v posledních měsících. „Zásadní je vytvořit stabilní týmy, které budou pořady připravovat, a nastavit vysoko laťku kvality,“ zmínil v souvislosti s diskusními pořady, jako jsou Interview 24, Hydepark, Otázky Václava Moravce nebo Události komentáře, které se podle Dvořáka mají stát pro diváky ČT24 hlavní zpravodajskou relací, stejně jako Události pro diváky ČT1.

„Po volbách plánujeme drobné změny. Vyzkoušeli jsme si několik moderátorů, kterým to, myslím, jde dobře. Ale nepůjde o žádnou revoluci a diváci se budou potkávat se stejnými tvářemi jako dnes,“ naznačil. Podle Dvořáka se mění rozsah zpráv, které se snaží více využívat regionálních a zahraničních zpravodajů. Změnou projde i web ČT24, kde své místo najdou například i materiály, které se nevešly do televizního vysílání.

Přijetí podzimních novinek, z nichž mezi hlavní řadí seriály Život a doba soudce A. K., Neviditelní nebo premiérové díly Nevinných lží, hodnotí příznivě. „Myslím, že všechny tři fungují podle očekávání. U Neviditelných byla zpočátku slyšet kritika, možná vzhledem k očekávání, které jsme vyvolali prázdninovou kampaní, ale je vidět, že diváci si seriál nacházejí,” řekl. Zklamaný ale není ani z přijetí satirického pořadu Pečený sněhulák, který vyvolal kritické reakce v médiích i mezi diváky. „Vyvolal odezvy jak vysoce pozitivní, tak vysoce negativní, což je koneckonců dobře, protože vyvolal emoci,” podotkl. Pominout podle něj nelze ani to, že tuzemská seriálová produkce nabrala na obrátkách a pro diváka je čím obtížnější najít si „to své”.

Česká televize se podle Dvořáka odlišuje tím, že její podzimní schéma nabíhá postupně a některé taháky jako například další řada Cirkusu Bukowsky nebo pokračování Českého století diváky teprve čekají. Nelituje ani rozhodnutí výměnou za práva na olympijské hokejové přenosy televizi Nova nabídnout pohádky, které nyní dominují pátečnímu vysílání komerční stanice. „Kdybychom na jaře nebyli schopni odvysílat hokejový turnaj, vlna kritiky by byla desetinásobná. Pohádky se navíc po odvysílání vrátí k nám do archívu a až je budeme vysílat my, budou mít stejné výsledky,” očekává.