Dva kluci se poflakují v městě pod horami kdesi v Sudetech 90. let. Adam (Vladimír Polívka) a Marek (Jan Cina) moc nevědí, co si počít s životem. Chodí do hospod a zaplétají se do nesmyslných rvaček, protože se nudí. Pak potkají dceru místního mafiána Annu (Johana Matoušková), kterou otec neustále hlídá. Oběma se tak trochu líbí, a to může být nebezpečné.

Marek řekne Adamovi, že Annu chce. Adamovi to vadí, ale dělá, že je vše v pořádku, a pak se vztekle prochází okolo se zaťatými zuby. Později oba zatáhnou dívku do nebezpečné situace a tatíček mafián zuří...

Scénář Míst se snaží ne úplně hladce skloubit dvě věci – začíná jako nostalgické vzpomínání na zdivočelé devadesátky a unikající mládí, prostředí rockových klubů a nudu na maloměstě. Pak se to zvrhne v jakousi českou odrůdu krimi-kovbojky s brakovými prvky.

Vladimír Polívka ve filmu Místa

Vladimír Polívka ve filmu Místa

FOTO: Cinemart

Zatímco ze začátku se zdá, že půjde hlavně o nostalgické vykreslení éry, kdy mobilní telefon používali jen mafiáni a jejich děti a v maloměstské hospodě vám pivo přinesla vyžilá servírka nahoře bez, nakonec se o době moc nedozvíme.

Děj působí zkratkovitě. Po ne zcela vysvětlené sebevraždě jedné postavy (pokud to vůbec byla sebevražda) se stáčí stále divočejším směrem. Úmrtím scénář diváka naladí na konec, jenže on to konec není. Najednou se tu rozjíždí úplně jiný příběh, mlhavá postava nejistého dospívajícího kluka, který má za zády fotra násosku a marně usiluje o Annu, se rychle přerodí v brutálně chladného drsňáka.

Docela zdařilou postavu regionálního kmotra si vychutnal Jiří Štrébl, dobře tam „sedí“ Robert Nebřenský jako Adamův otec. Polívka, Cina a Matoušková rovněž nehrají špatně, jenže to všechno působí nepravděpodobně a kostrbatě. Jako film, který moc neví, co chce říci.

Celkové hodnocení: 50 %