Amazon knihy z nakladatelství Hachette nabízí tak, že po jejich objednání zákazníka upozorní, že publikaci obdrží až za dva tři týdny a bez slevy. Přitom jiné knihy z Amazonu si čtenář může pořídit ihned a se slevou.

Minulý pátek o konfliktu informoval deník The New York Times. Amazon prý navrhoval určité podmínky na spolupráci, strany se ale nedomluvily. Z nastalé situace přitom utrpí škody obě. Amazon získá špatnou pověst, Hachette zase přichází o zisk.

Na čem se vlastně strany nemohou domluvit? „Pokud nasadíte vysoké ceny za elektronické knihy, je to cesta, která nemá význam. V dnešní době, kdy je populární Facebook, Twitter a noviny si je možné přečíst zdarma, jsou ceny knih důležité. Jedná se o nový svět,“ uvedl viceprezident Amazonu Russel Grandinetti.

Amazon upřednostňuje cenu deset dolarů pro mnoho e-knih, zatímco Hachette a další vydavatelé si chtějí účtovat více.

Zástupci Amazonu uvedli, že Hachette patří mezi „nevděčná“ vydavatelství, jelikož se do popředí dostalo díky Amazonu.

Ředitel Hachette Michael Pietsch naopak řekl, že vše vzniklo kvůli Amazonu, který chce vydělat více peněz. Prý už mu nestačí třicet procent z každé prodané e-knihy Hachette a má zájem až o padesát procent.

Také zmínil, že jeho vydavatelství není jedinou obětí Amazonu. Ten se prý snaží vytlačit z trhu i velké německé nakladatelství Bonnier. Pietsch tento krok Amazonu označil jako zoufalý.

Amazon zase veřejně obvinil Hachette, že minulý týden odmítlo o celé situaci jednat. Vydavatelství se ale brání, že návrh na řešení již Amazonu předložilo.

Otázkou zůstává, zda je na místě kvůli neshodám zacházet až do situace, kdy se to dotkne kupců.