Skupina kolem kytaristy a zpěváka Joshuy Hommeho si dobře uvědomuje, že tvrdý rock má několik základních prvků, které nelze opominout. Musí oplývat energií a gradovat, nesmí mu chybět výrazné riffy, ale také nesmí být monotónní.

Skupina proto kombinuje více subžánrů, spojuje valivý stoner plný vazeb s procítěností gradujícího grunge i šlapavým boogie a hutným americkým rockem, jaký produkovali Steppenwolf nebo Grand Funk Railroad. Nechybí ale ani ohlasy glam rocku a prvku novovlnné elektroniky či ohlasy psychedelie a neúprosného space rocku Hawkwind. Hutné skladby přitom vyvažují balady.

Kapela začala zostra, skladbou You Think I Ain't Worth A Dollar, But I Feel Like a Millionaire s výrazným riffem, exaltovaným zpěvem a kytarovým sólem, které posunulo skladbu dále do divokého závěru. A právě důraznější písně jako odsekávané No One Knows nebo našlápnuté z rock´n´rollu vycházející Monsters In Parasol s výrazným refrénem byly nejsilnější, měly výrazné riffy a nepostrádaly energii. Povedené byly i glamem stříklé Burn The Witch nebo grunge ovlivněný My God Is The Sun.

Frontman Queens of the Stone Age Josh Homme na pražském koncertu

Frontman Queens of the Stone Age Josh Homme na pražském koncertu

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Méně dobře vyznívaly baladické písně s pianem jako The Vampyre of Time and Memory, a to jak kvůli moc břesknému zvuku nástroje, tak kvůli absenci feelingu, jaký dominuje studiovým nahrávkám.

Občas se také nepojily nejrůznější efekty a syntezátorové předehry s riffy, kapela je živě nejsilnější v nejdůraznějších dlouze gradujících kompozicích, jako je stonerový A Song For The Dead.

Queen Of The Stone Age postrádají absolutnost Led Zeppelin, i když ani u těch se ne vždy všechny zvuky pojily a také bylo jim blízké hledačství, ukazují ale, že po Smashing Pumpkins se objevila další chytrá rocková skupina oplývající emotivností, přestože Homme nemá charisma Billyho Corgana.

Rock má stále přesvědčivé představitele.

K dobrému dojmu večera také přispěla předkapela Brody Dalle. I ta se držela odkazu rocku, soubor vedený blonďatou kytaristkou ovlivněnou riot grrrl, spojoval odkazy tvrdého rocku a grunge i punku, přičemž patrné byly i odkazy Babes In Toyland.

Celkové hodnocení 70 %