Přirozeně tak činil i v předcházejících ročnících. Tentokrát ale za tím účelem uspořádal v předvečer festivalu showcaseovou přehlídku, na kterou pozval významné osobnosti hudební scény z celého světa. Mezi asi šedesáti hosty byli promotéři, producenti i novináři.

Ti všichni měli možnost navštívit jednodenní showcaseový, tedy nabídkový festival Czech Music Crossroads, na kterém se jim představilo několik tuzemských kapel. Pořadatelé a čeští novináři je pro ně vybrali z oblasti world music a alternativní hudby a výsledek byl podle ředitelky Colours of Ostrava Zlaty Holušové výborný.

„Každá kapela hrála třicet minut. Na akci jsme pustili také diváky, takže si snad umělci nepřipadali jako před nějakou komisí. Pokud vím, ještě ten večer dostali někteří zajímavé nabídky k hraní v zahraničí. Velký zájem byl například o Jitku Šuranskou,“ konstatovala.

Přehlídky Czech Music Crossoroads se zúčastnili například Beata Bocek, Clarinet Factory, Kittchen, Bezobratři, Dva, Vložte kočku, Čankišou a další.

„V podstatě se líbili všichni. Každému hostu ale někdo jiný, takže uvidíme, jaká bude zpětná vazba,“ řekl Právu Přemysl Štěpánek z hudebního vydavatelství Indies Scope.

„Myslím si, že takovou akcí suplujeme v podstatě to, co by měly dělat státní instituce. Propagujeme českou kulturu do světa,“ dodala Holušová.

V hlavním programu

V propagaci české hudby pokračoval Colours of Ostrava i během čtyř hlavních festivalových dnů. S vědomím, že mnozí zahraniční hosté přehlídky Czech Music Crossroads na akci zůstali a mezi diváky byla řada zahraničních návštěvníků, zařadili do programu zajímavé tuzemské formace, převážně na některé z vedlejších pódií.

A tak mohli diváci například vidět dobře odehraný koncert nadějné olomoucké rockové skupiny No Distance Paradise. V textech využívá angličtinu a její melodie jsou velmi osobité a silné. Čtveřici snad chybí jen větší suverenita na pódiu.

Té měla naopak dostatek českobudějovická kapela Vees. Její indierock je dynamický, formace je instrumentálně poměrně vyzrálá a pozitivní je i její práce s hlasy a komunikace s diváky.

Svůj osobitý, trochu melancholický styl nabídla kapela Ille, podobně se prezentovala i zpěvačka Never Sol. V neděli odpoledne byla celá jedna scéna věnována třem kapelám vydávajícím svá alba u společnosti Indies Scope. Závěreční Eggnoise museli přidávat, to za pozitivní reakci diváků na svou složitou, přesto velmi přístupnou a v aranžích hravou hudbu.

Na velké scéně vystoupil skvělý zpěvák Dan Bárta s doprovodem vynikajících hudebníků ve své skupině Illustratosphere. Velmi profesionální a skvěle odehraný i prezentovaný byl set Monkey Business, který opět potvrdil, že když jsou vynikající zpěváci podporováni dobrou kapelou, dojde k výraznému kvalitativnímu skoku hned s prvními odehranými akordy.

Kvality odhalila i skupina Chinaski, byť je to formace, jejíž potenciál vzhledem k poprockovým česky zpívaným písničkám zůstává hlavně doma. Svou sílu v přirozenosti odhalila i dlouhodobě energická a povedenými novými písněmi z čerstvého alba Krásný smutný den vybavená Vypsaná fixa, skoční Fast Food Orchestra nebo The Chancers.

Příjemným překvapením byl set pražské skupiny Eddie Stoilow. Ukázala v něm, že její popová produkce s anglicky zpívanými texty má po prezentační a zvukové stránce slušnou evropskou úroveň, navíc se slyšitelně zlepšuje zpěvák Honza Žampa.