Koncert operních árií převážně italského a francouzského romantismu a verismu 19. století představil charizmatického pěvce v jeho nejlepší podobě – v rolích hrdinů i rozpolcených postav v dílech Pucciniho, Verdiho, Bizeta, Masseneta a dalších.

V publiku na nově postavené Letní scéně, která byla vybudována místo původního parkoviště (byla použita před dvěma roky při koncertě Plácida Dominga) byl i velký počet oficiálních hostů, ale zároveň i desítky návštěvníků z Německa a Rakouska.

I když technické zvukové podmínky zejména při orchestrálních číslech nebyly ideální, lze mluvit o jednoznačném úspěchu. Kaufmann byl ve skvělé formě a nevadily mu ani ve druhé části večera zhoršené podmínky (mušky přilákané reflektory apod.).

Jistými výškami vycházejícími mnohdy z fistulkového hlasového zabarvení okouzlil posluchače. Méně mu pomohla korejská sopranistka So Jon-kim, které příliš nevyšla Rusalčina árie o Měsíčku.

Pochvalme výkon doprovázejícího rozhlasového orchestru (SOČR), který pod německým dirigentem Jochenem Riederem podal v nesnadných podmínkách velice slušný výkon s pěknými sóly (housle, klarinet).

Nečekaný počet pěti přídavků dokázal, že Jonas Kaufmann se v Krumlově cítil také skvěle a postaral se o vynikající zahájení festivalu.

Celkové hodnocení 85 %