Reklama na ČT 1 podle Janečka v minulosti pomáhala financovat ČT 2. "Bez ní by nemohly vzniknout mnohé unikátní dokumenty, záznamy divadelních představení a koncertů, kterými obohacujeme národní kulturní dědictví. Reklama nám pomáhala dvojím způsobem - přinášela peníze a zároveň umožňovala ponechat ČT 2 skoro bez reklamy," řekl Janeček Právu.

Pokud senátní návrh projde, hrozí "dvojce", že se její program bude muset nějakým způsobem přizpůsobit komerci, aby byl atraktivní pro reklamní klienty. "Základní charakter ČT 2 však zachováme," slibuje Janeček.

Pak bude situace televize podle Janečka taková, že z poplatků získá navíc přibližně 700 miliónů korun, ale na výnosech z reklamy bude mít, jak tvrdí vedení, zhruba o 400 miliónů korun méně. "To znamená, že ve výsledku získáme navíc asi 300 miliónů Kč, což je z pohledu rozpočtu jen asi sedm procent výnosů," komentoval Janeček finanční analýzu, kterou si nechal vypracovat, kdyby senátní návrh prošel.

Podle odhadů reklamních odborníků ze společnosti ArboMédia mají výdaje na televizní reklamu letos činit zhruba 8,3 miliard korun. ČT by z nich získala, když bude moci slučovat reklamu a zůstane jí jednoprocentní limit reklamy, asi jednu miliardu korun. Zbývajících sedm miliard si mezi sebe rozdělí komerční televize.