„Kožich” to byl vskutku originální. Základním materiálem se stal drobně prořezávaný papírový karton zlatě žíhané barvy našitý na rudém podkladu. Připomínal spíš královský plášť, protože byl lemován na rukávech a u límce bílým „hermelínem” ze stejného materiálu.

Komedii Můj romantický příběh napsal mladý skotský autor Daniel C. Jackson částečně na motivy vlastních zážitků. Svým námětem je v mnohém typická pro dnešní mladou generaci, často nazývanou generací „singles”. Proč se stalo téma hledání partnera po třicítce takovým fenoménem, přičítá Špinar odcizené době. „Nabízí se spousta možností, nic není problém, způsoby komunikace se zrychlují, ale lidé jako by kvůli tomu byli zranitelnější a neschopnější,” komentoval to.

Podle dramaturgyně Ilony Smejkalové měla být ostravská inscenace „ironickým a vtipným návodem, jak se v zamotaném vztahovém bludišti dneška vzájemně najít, propojit a znovu nezabloudit”.

Režijně úsporné a chytré 

Devítičlenná nezávislá porota vybírala z loňských více než 90 premiér, z nichž do finále nominovala devět. Podle jednoho z porotců Vladimíra Mikulky je vítěz ukázkou režijně úsporné, jednoduché, přitom ale chytře nastudované inscenace hry, kterou by bylo možné označit za „dobře napsanou” moderní komedii. „Velký prostor dostává hlavní dvojice – a Tereza Vilišová i Ondřej Brett to dokázali využít. Hrají s obrovskou energií, skvěle komunikují s publikem a se silnou dávkou ironie i sebeironie předvádějí, jak směšné a zároveň směšně snadné může být obelhávání sebe samých,” podotkl.

Cena Marka Ravenhilla za inscenaci nového textu je oceněním českých tvůrců za počin v oblasti inscenování současné dramatiky. Novým textem se rozumí takový text, který vznikl v období posledních deseti let. Ravenhillova prvotina z roku 1996 nazvaná Shopping a fucking definitivně prosadila novou vlnu označovanou jako coolness. Kritizoval v ní masovou konzumní kulturu.

Projekt Centrum současné dramatiky, v jehož rámci je cena udílena, založilo pod záštitou Václava Havla v roce 2010 Divadlo Letí. Vloni jejím držitelem byla inscenace Komorní scény Aréna v Ostravě S nadějí, i bez ní v režii Ivana Krejčího. Před ní inscenace Činoherního studia Ústí nad Labem nazvaná Hamlet je mrtev. Bez tíže v režii Davida Šiktance a vůbec poprvé inscenace Pražského komorního divadla Černé panny v režii Dušana Davida Pařízka.