„Hraju syna hlavní postavy, Marka. Můj vztah k hlavní postavě je komplikovaný, je to syn, který nemá úplně čistý vztah s otcem, je to souboj eg, jejich ega jsou ve válce. Je to frustrovaný kluk poznamenaný tím životem se slavným excentrickým otcem. Nemůže mu odpustit věci, které jim udělal v dětství. Ono to není černobílé, ale já tu postavu hraju a samozřejmě za ni kopu, byť se nechová nejlépe, je v nějaké póze, pořád něco skrývá a dělá frajera, jen tak glosuje a ironicky se tváří. Je pod tím cítit, jak má problém s tím tátou, který je hvězda,” vysvětlil Neužil.

Problematický filmový otec a umělec v podání Karla Rodena

Problematický filmový otec a umělec v podání Karla Rodena.

FOTO: Stanislav Dvořák, Novinky

„Já hraju dceru Annu a mám opačný vztah k otci, mám ho ráda, beru ho takového, jaký je, a vůbec mi to nevadí. Je problém, že lítá za jinými ženskými a já mám ráda mámu i tátu, ale beru, že to tak má, ten život,” uvedla Boková.

„Myslím, že to je tím Jenůfo, že jsi ženská. Ty ho obdivuješ,” přerušil ji Neužil.

„No, je to tatínek, kterého málo vidíme, takže když ho vidím, tak si toho vážím. Byla tam scéna, že on přijde domů, tam je maminka a babička a všechny se chovají jako harpie a jdou do něj, tak jsem se uměla vcítit do té dcery, o to víc ho má ráda,” shrnula Boková.

Jenovéfa Boková a Václav Neužil

Jenovéfa Boková a Václav Neužil

FOTO: Stanislav Dvořák, Novinky

„Skutečný Jan Saudek mi přijde vtipný, je to člověk, se kterým bych žít nechtěla, ale myslím, že je dobře, že tady existuje,“ dodala Boková, která kromě natáčení filmu ještě studuje a hraje s kapelou po klubech.

Scénář k filmu sepsali společně Irena Pavlásková a Jan Saudek, natáčení se ale Saudek neúčastnil. Hlavní roli fotografa hraje Karel Roden, dále hrají Marie Málková (Líba), Vilma Cibulková (Věra), Marika Procházková (Vendelína) nebo Zuzana Vejvodová (Klára) a Patrik Děrgel (Badatel).

Říká, že jako správný amatér by rád zkusil všechno. Ví ale, že by měl dělat jen jednu věc a pořádně.

Jan Saudek

FOTO: Michaela Říhová, Právo

Irena Pavlásková se prosadila už na sklonku komunismu filmem Čas sluhů (1989), oceněným i v Cannes. Natočila také drama Corpus delicti (1991), tragikomedii Čas dluhů (1998) a komerčnější Bestiář (2007). Jejím zatím posledním celovečerním filmem byl Zemský ráj to na pohled.